Vet inte ens vad jag vill
Jag måste bara få lov att skriva av mig lite här.
Jag mår så dåligt, Jag om min M2B ska gifta oss nästa år, och jag är i full gång med att planera bröllopet. Vi har varit tillsammans i MÅNGA år, så det är inget hastigt och lustigt som vi har kommit på att vi ska gifta oss.
Vi har haft en väldrigt stormigt förhållande och har flera gånger pratat om att göra slut, även om vi aldrig har gjort det. Vi bråkar mycket och det är absolut inte ovanligt att vi står och skriker på varandra. Vi har provat parterapi för typ 4 år sedan, men jag tyckte inte att det hjälpte så mycket.
Jag är den i förhållandet som måste fixa det mesta, han ber mig ibland om uppgifter att göra, men det slutar oftast med att det blir jag som får fixa även dessa. Det stör mig också att jag måste ge honom uppgifter. Det är ju ingen som ger mig några, utan jag vet bara vad som måste göras...
Han är också väldigt glömsk och glömmer mycket, vilket jag stör mig mycket på. Jag måste alltid påminna honom om saker, och ibland känns det som att jag är hans tjatiga mamma. Jag har slutat att bry mig om sånt som inte rör mig, men när han för 1000 gången frågar "vad ska vi göra den helgen?", och jag flera gånger har sagt att vi ska på fest eller nått sånt, så blir man bara så trött.....
Att han sen kan spendera massa tid på att sitta och titta på motorcyklar och sånt på nätet och när han nu precis bytte motorcykel, så gick det snabbt och lätt...ja det stör mig bara ännu mer. För det visar ju bara att det handlar om ointresse, att han inte tar tag i annat, än sånt som intresserar honom.
Nu hade han varit borta torsdag till söndag, och igårkväll när jag kom hem och vi träffades igen efter ett par dagar så kändes det inte som det borde. För visst var det skoj att se honom, men inte värsta lyckoruset...=(
Jag börjar undra om jag verkligen vill gifta mig med honom, och om han verkligen är mannen i mitt liv?? Ofta så är jag på mycket bättre humör när jag är med mina vänner eller på jobbet än vad jag är tillsammans med honom. Samtidigt så är jag rädd för att om jag lämnar honom så gör jag mitt livs misstag och kanske blir ensam och bitter...
Det där perfekta förhållandet kanske inte finns...