• Oniq
    Äldre 7 Aug 22:05
    3633 visningar
    14 svar
    14
    3633

    Vårat bröllop med rollspelstema

    Om någon är nyfiken på hur ett bröllop med rollspelstema kan se ut så kan ni kika in vår hemsida:

    http://rpgwedding.buu.nu/

    Vi hade en fantastisk dag och släkt och vänner gav verkligen allt!

    Hoppas det kan inspirera någon. Det var, utan tvekan, den lyckligaste dagen i mitt liv.



    (ja, Äventyrsspels-loggan fick sig en omgång)

  • Svar på tråden Vårat bröllop med rollspelstema
  • Oniq
    Äldre 8 Aug 07:59
    #1

    *hah* Jag kommer att fylla på med mer information i den mån jag hinner (såg att det var lite grejjer kvar)

  • baby freeze
    Äldre 8 Aug 08:23
    #2

    Vad häftigt! Jag hade älskat att få vara gäst på ett sådant bröllop, helt fantastiskt genomtänkt och vilka fina grejer ni har gjort!
    Kul att få se allt i PDF, det ger en del inspiration.

  • Oniq
    Äldre 8 Aug 08:30
    #3

    Baby freeze: Tack! Gästerna var som galna och allt flöt på över förväntan. Rollspelstemat är ju inte alls knutet till bröllopsfirande utan fungerar utmärkt till andra festligheter också :)

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 8 Aug 08:33
    #4

    Vad fina ni var!! Och så coolt med alla detaljer ni fått till!


    Jag har nog aldrig sett ett så genomtänkt tema som är så tydligt och håller hela vägen.


    Så stort GRATTIS!!

  • Tittij
    Äldre 8 Aug 09:26
    #5

    Wow! Vilket jobb ni lagt ner!! Era gäster måste ju ha varit på sitt livs mest spännande bröllop! GRATTIS!!!

  • Oberon
    Äldre 8 Aug 10:54
    #6

    Ha ha ha!! Underbart, det var det häftigaste bröllop jag sett, vilket jobb!!

  • Oniq
    Äldre 9 Aug 07:28
    #7

    *haha* Tack! Det är inte så mycket jobb om man har det som hobby. Det mesta föll sig naturligt och var nästan enklast att strukturera upp på det här sättet för oss.

    Jag är mest glad över det varma mottagandet av såväl släkt som vänner. ÖVER 900 erfarenhetspoäng delades ut under kvällen! Ca 21:45 (innan borden drogs undan för dansen) hörde jag ett bestämt 'BINGO!' (någon som sen omsider lyckats med bröllopsbingon) -att de tre första som fått Bingo redan vr avklarade ca 15:30 hade visst hon/han missat ;) 


    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Liliqu­e
    Äldre 9 Aug 08:21
    #8

    Åh! Vilket episkt bröllop! Det finns inte ens ord för hur otroligt fantastiskt det verkar ha varit. Mån tro att era gäster kommer att jämföra alla framtida bröllop med ert.

  • KirsiL­aa
    Äldre 9 Aug 11:27
    #9

    Åh, vad häftigt! Fick lite idéer där. Dessertbuffén till exempel verkar jätterolig. :) 


  • sweet
    Äldre 9 Aug 12:35
    #10

    WOW! Vilket häftigt bröllop. Ni verkar ha haft koll på planeringen iaf Skrattande, väldigt mycket roliga saker.
    Tack för att ni delar med er, är så roligt att läsa om sånt här.

  • Pinkgr­ape
    Äldre 9 Aug 12:42
    #11

    Hur kan jag ha missat denna tråden?! Jag som varit SÅÅÅÅÅ nyfiken på ert bröllop :D

    WOW!

    Så fina ni var. Vilket bröllop. Vilken tid och energi ni lagt ner och vad fint allt blev. Jag blir alldeles tårögd när jag läser och tittar. Grattis så väldigt mycket till er och så roligt att er dag blev sådär fantastisk! :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Oniq
    Äldre 9 Aug 13:05
    #12
    KirsiLaa skrev 2011-08-09 11:27:31 följande:
    Åh, vad häftigt! Fick lite idéer där. Dessertbuffén till exempel verkar jätterolig. :) 
    *haha* Ja, den var uppskattad. Fick dock förklara för en gäst som stod och slog sin tärning om och om igen och såg smått fundersam ut  och sa '....men jag vill ju ha chokladpudding?' ,att det bara var att ta vad man ville ha, och att tärningen bara kunde användas som hjälp vid beslutsångest :)
    sweet skrev 2011-08-09 12:35:39 följande:
    WOW! Vilket häftigt bröllop. Ni verkar ha haft koll på planeringen iaf Skrattande, väldigt mycket roliga saker.
    Tack för att ni delar med er, är så roligt att läsa om sånt här.
    Tack - och nej, vi hade mycket tur och fantastiska gäster som gjorde att det mesta löste sig ändå ;) Hoppas på att inspirera någon till mera galenskaper.
    Pinkgrape skrev 2011-08-09 12:42:34 följande:
    Hur kan jag ha missat denna tråden?! Jag som varit SÅÅÅÅÅ nyfiken på ert bröllop :D

    WOW!

    Så fina ni var. Vilket bröllop. Vilken tid och energi ni lagt ner och vad fint allt blev. Jag blir alldeles tårögd när jag läser och tittar. Grattis så väldigt mycket till er och så roligt att er dag blev sådär fantastisk! :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    *haha* Spara tårögdheten till ditt eget bröllop, du kommer att få en fantastisk dag!

    Har ju mest spaltat upp allt rent faktamässigt, men det är alltid roligt om någon kan få inspiration eller idéer utifrån det vi skapat.
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Äldre 9 Aug 19:00
    #13

    Stämmer in i de beundrande kommentarerna! Vilket häftigt bröllop! Bland det mest organiserade/genomtänkta jag sett/hört talas om. Kul med hemsidan, bra sätt att dela med sig av bra idéer på.

    Gillar temat också, även om jag/vi inte är riktigt lika nördiga... ;)

  • Oniq
    Äldre 10 Aug 20:32
    #14

    Oj, tack alla.

    Gillade mest att toastmastern/spelledaren hjälpte oss att hitta rätt låt till brudvalsen: 'Still play dungeons and dragons'


    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
Svar på tråden Vårat bröllop med rollspelstema