• Anonym (TS)

Presenthjälp

En nära vän till mig hjälpte till mycket på bröllopet. Vi har skickat tackkort och pratat flera gånger efter, där jag understrukit hur glada vi är fär hjälpen osv. Nu har det hänt massor i hennes liv: förlovning, hus och barn! Vi ska barnets dop och nu har jag börjat fundera på att ge en rejäl present för att uppmärksamma alla dessa saker (hjälpen, huset, förlovning och barnet så klart). Är det dumt att ge en större present? Är det en present till barnet på dopdagen som gäller? Vad tycker ni? Vi är inte gjorda av pengar så jag tänkte att det är roligare med en rejäl present till hela familjen istället för en "grattis till förlovningen", en "lycka till i nya huset",  en "tack för all hjälp med bröllopet" och till sist en doppresent.

• Svar på tråden Presenthjälp
  • millan

Jag hade nog gett en liten dop-present till barnet, det behöver ju inte kosta så vidare värst mycket. Alltså det är ju egentligen HON som ska ha uppvaktas eftersom det var hon som hjälpte er. Förstår att ni vill ge dem båda nånting för deras förlovning och det. 
    Men en fin orkidé eller någon inredningsgrej till dom för förlovning, hus och kanske ett armband/halsband till henne för hennes hjälp. Och poängtera att det som ni köper till henne är för att visa er uppskattning för all hjälp hon bidragit till.
    Så hade jag nog gjort. Lycka till !!

• Chicita

Doppresent skulle jag nog prioritera.
    Men varför inte ge dom ett kuvert med en inbjudning till en middag hemma hos er, valfri helg, anmäles några dagar i förväg (eller nåt sånt).
    Det behöver inte kosta så mycket, och så får du möjlighet att både fira och tacka dom ordentligt

• Anonym (TS)

Tack för tipsen!

Har några trådar som jag ska spinna viadre på :)

Svar på tråden Presenthjälp