• Keiko

Skicklig ändringssömmerska

Hej! Har ngn tips på duktig ändringssömmerska i Stockholm/på Lidingö? Lämnade in min finaste kjol för fållning hos en kemtvätt (vederbörande som utförde jobbet var tydligen skräddare..men det kan man undra)och nu har jag fått tillbaka en svindyr kjol där sömmen syns samt att det tidigare fållningsvecket syns...ska jag säga att jag blev upprörd..
    Speciellt som jag blev mkt otrevligt bemött.
    Djupt tacksam för hjälp..har tom gråtit en skvätt för det känns som den är förstörd men en riktig sömmerska kanske kan rädda den.
    /Ledsen

• Svar på tråden Skicklig ändringssömmerska
  • Mrs C

Ring till Ehrlings Brud & Fest på Karlavägen, Stockholm (08-661 02 08). De har en duktig sömmerska som heter Åsa och kan säkert ge dig numret direkt till henne.

• Augustibruden

Hej,

Jag har namn o nr till en helt otrolig sömmerska som räddade mig när klänningen väl landade en vecka innan bröllopet och visade sig vara ett nr för liten mot den utsydda klänningen jag provat i affären...

Lägg ett mail till mig så får du hennes uppgifter.

helena.s.hansson@home.se

//Augustibruden

• Hälsingebröllop

Keiko, detta förstår jag gör dig ledsen.
    Jag har en jättebra skräddare som gjorde min bröllopsklänning och har hjälp mig med div. syuppdrag. Han sitter på söder, kan det vara intressant att få hans nummer?

• mulann

Hur dyrt är det att anlita skräddare/sömmerska? Vad gjorde ni för ändringar och vad kostade det? Vill ju sy ut mitt liv på klänningen ca 2 stl. Om det nog går, kanske inte så lätt och kanske allt för dyrt? Annars får jag köpa ny klänning :((

• mulann

Ingen som kan ge lite prisuppgifter på sömnadsarbeten?

• lovina

Hallå hallå!
    Min mamma är en toppen bra och billig sömmerska, kan även ämdra fel sydda klänningar, eller vad man nu vill ha hjälp med.
    Kan detta vara någon hjälp?

• Vinter

Hälsingebröllop:

Var i Hälsingland skall du gifta dig?
    Vi gifter oss i Delsbo kyrka den 24:e jan.

Svar på tråden Skicklig ändringssömmerska