• Pinkgrape

Min blivande bara grät och grät under svensexan!

Idag vid 10.30 hämtade ett gäng kompisar min kära blivande. Jag har länge hållit svensexan hemlig. En svensexa som min blivande har fruktat för. Han ville absolut inte ha en fyllefest, gå ut på stan och skämma ut sig och liknande. Han har varit så nervös inför det hela.

Jag har hela tiden hört att hans kompisar hade tänkt äta middag, fiska och dricka några öl bara. Därför har jag inte sagt just något om det, för jag trodde verkligen att han skulle ha jättekul. Han tycker om att fiska och en lugn kväll med kompisarna hade han nog uppskattat.

Så blev det inte. De släpade med honom på morgonen och klädde honom i kvinnokläder. Gav honom en dildo. Hängde plakat runt halsen på honom. Paradade runt med honom på stan. Precis det han inte ville göra.

Jag vet att jag inte ska ringa, men trodde verkligen att dottern hade feber och hittade inte termometern. Tänkte att han hade kul och att det inte skulle göra något om jag bara tvärringde och frågade om han visste vart den var. Jag trodde ju att de tog det rätt lugnt och att jag inte skulle störa om jag bara ringde en snabbis.

Han började gråta i telefonen. Han sa att han aldrig mer kunde visa sig ute på stan. Han skämdes och hade inte alls haft roligt. Han vill dock inte verka otacksam, men hade försökt förklara för dom att han inte riktigt uppskattade det. Jag försökte peppa honom och säga att det är ju över och att nu är de ju bara grabbarna hemma hos en av killarna. Jag försökte som avsluta samtalet på topp. Han började då prata om att han ville komma hem. Han skulle leta rätt på sina kläder (han var ju fortfarande klädd i kvinnokläder) och springa hem. Han saknade mig och vår dotter. Han var arg på sig själv för att han var så full (jag vet, hans eget ansvar, inte vännernas) att han inte skulle kunna ta dottern till sjukhuset om det skulle behövas.

Vår dotter har ett medfött hjärtfel och är opererad för det 4 gånger. Senaste gången för 2år sedan och har sedan dess mått hyffsat stabilt.

Jag blev jätteledsen över att han var ledsen. Vad ska man säga eller göra? Jag försökte förklara för honom att hon mår ju bra, det vet vi ju, och att han skulle passa på att ha kul. Jag sa att jag ville prata med en killarna där och det fick jag då. Vi bestämde att de skulle försöka få honom på bättre humör och gick inte det, så skulle de följa honom hem. Det var 1 timma sedan nu, så jag antar att de fick honom på bättre humör.

Vet egentligen inte vad jag vill ha ut av detta, annat än skriva av mig lite. Jag tycker det känns jättetråkigt att svensexan inte blev vad jag trodde. Att han är ledsen. Jag tycker synd om killarna som försökt ordna något och att det sedan inte riktigt uppskattades. Det är ju hans bästa vänner sedan många år tillbaka. De ville ju bara göra honom glad. Nej, usch... nåja..

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Min blivande bara grät och grät under svensexan!
  • Pinkgrape

Och jag ber om ursäkt om detta inlägg kanske inte riktigt hamnade rätt, kategorimässigt alltså.

• fru i augusti

Vad tråkigt för din blivande att det blev så fel. Hoppas att hans kompisar lyckades få honom på bättre humör och att kvällen avslutades i glädje.

• Vickymb

Nä fy vad tråkigt...jag kan förstå honom. Tycker på något sätt att svensexor har blivit ett forum för att ta tillfälle i akt att spåra ut som aldrig förr och genera blivande brudgum till max. Har hört om så många som faktiskt önskat att de aldrig haft sina svensexor.
    Och vilken panik känsla han måste haft när han känner att han vill vara där för dig och eran dotter. Hoppas hans vänner förstår att det kanske inte var så skitkul att springa runt i kvinnokläder och ha en dildo runt halsen!

• Aniara4

Fyyyyyyyyy vilka dåliga kompisar, tycker jag! Känner de honom inte alls???

• Emblas Mamma

Förstår verkligen att din blivande tycker att det är tråkigt!
    De flesta skulle nog tycka det. Tycker att detta var riktigt dålig stil av dom eftersom dom VISSTE hur din blivande kände.
    Jag förstår hur han känner - blev själv utsatt för samma sak och jag hade klart och tydligt sagt att detta ville jag inte under några omständigheter.
    Det slutade ju med att jag gick med, förnedrade mig, men utan någon uns av glädje. Jag gick som en robot och brydde mig inte om någonting. Tittade bara på klockan hela tiden och suckade högt. Gjorde absolut inte som jag blev tillsagt och skrek inte högt om det jag försökte sälja.
    Hoppas mina vänner förstod att det inte var så lyckat. Detta var en av de värsta stunderna i mitt liv.
    Tycker alla som anordnar möhippor/Svensexor kunde tänka sig för en gång till innan dom förnedrar på detta sätt.
    För vem tycker egentligen det är roligt? Inte är det Bruden/brudgummen iallafall - det är jag säker på. Och vem är  det egentligen som ska ha roligt på sin egen hippa/sexa?

Nej, riktigt dålig stil av din blivandes kompisar!
    Hoppas han kommer över det och hade roligt senare på natten istället!

• Pinkgrape

Han hade verkligen gjort så, var som en robot på stan och bara gjorde de uppdrag de hade ordnat. Han trodde inte att de hade tyckt att det var så kul, eftersom han verkligen inte brydde sig utan bara gjorde sak efter sak, effektivt. Det gick mycket fortare än vad de hade trott. Min blivande skäms ju ögonen ur sig, han blev ju jagad och utkörd av väktare osv. Det var ju barnfamiljer på stan och min blivande tyckte det var otroooligt olustigt att gå runt och vifta med dildos osv då.

På eftermiddagen hade de dock haft kul. Spelat inomhuspaintball, bastat och kört sån sumobrottning med stora dräkter. Jag fattar inte varför de inte bara kunde göra det och sedan käka middag osv.

De hade inte fått honom på just något bättre humör, så han kom hem istället och la sig och sov. Han hade dock otroligt ångest när han kom hem, för han uppskattar verkligen att de hade hittat på något, tagit sig tid osv. Han vill inte verka otacksam.

• Chicita

Det här är ju typiska exempel på när dom inte har haft den blivande brudgummen / bruden i åtanke när dom planerat. Utan bara kört på "hur det ska vara"...
    Den vedertagna normen verkar ju vara att man ska förnedras.

Jag har gjort klart för de som jag vet är i planeringstaget angående en möhippa att om dom försöker sig på nåt sånt så går jag hem. Jag tycker inte att det är kul utan jag ser det snarare som mobbing. Och om dom vill mobba mig så kan dom välja en annan dag Tungan ute

Jag vart ju tvungen att anordna en "förnedringshippa" istället. Som är helt emot mina principer.
    Tjejen som gifte sig ville absolut ha en sån så det var ju bara att ställa upp och hitta på massa skämmiga saker åt henne.
    Om dom bara lyssnar på vad man säger så kan ju alla få en riktigt bra dag.

Jag tycker synd om din blivande make Pinkgrape och om dig Emblas Mamma.
    Hoppas ni kan komma över det och minnas de delar som kanske var bra.

• Pinkgrape

Precis, jag misstänker att de gjort exakt så, gått efter hur det "ska" vara på en svensexa. Synd bara, eftersom jag hade sagt att han inte vill ha en sådan och fått veta att de inte hade tänkt göra det heller. Jag och min blivande har många gånger pratat om just detta. Hur vi inte kan förstå de roliga, tycker det är mobbing och att det bara är roligt för de andra deltagarna, om någon. Han har hela sommaren varit jätterädd för en svensexa, just för att han ville slippa detta.

Jag har inte haft min möhippa, men har blivit lovad en efter bröllopet. Jag har också förklarat väldigt noga att utsätter de mig för något sådant, så kommer jag gå hem. Jag tror dock inte att jag får göra något sådant. Kan ju dock inte vara helt säker, efter det som hände igår. Nåja..

Jag håller med Chicita, att man ska lyssna på den som svensexan/möhippan är till för. Det är ju faktiskt en dag där alla bör få ha roligt.

• friiddaa

Gifter mig den 27 aug och hade min möhippa igår. Vi gjorde klart för alla att vi inte ville ha något som var förnedrande för då skulle vi gå därifrån. Jag fick endast en tid då jag skulle vara klar, min blivande körde mig in till stan och släppte av mig där färjorna går till danmark. Där fick jag stå i en kvart, trodde jag skulle svimma så nervös jag var! Sen kom min svåger och hämtade upp mig i en bil och förde mig till tjejgänget som stod utanför bowlinghallen. Där fick jag en rosa tiara och vi bowlade och drack cider. Sen åkte vi hem till min svärmor och drack och åt gott. Det blev en väldigt lugn och rolig möhippa. Nästa helg är det mannens tur.

• Trivia

Nämen fy!!!
    Så gör man bara inte! Barnsligt av din blivandes vänner att bete sig på det sättet!!

Möhippan eller svensexan är ju till för att man ska ha en rolig dag/kväll tillsammans. Ett fint minne att se tillbaka på. Varifrån kommer egentligen dessa traditioner att förnedra och supa ner den blivande bruden/brudgummen mot deras vilja?

Svar på tråden Min blivande bara grät och grät under svensexan!