• Aureli­a
    Äldre 6 Aug 23:20
    2533 visningar
    2 svar
    2
    2533

    börja dejta

    Jag undrar när ni som brutit upp från ett flerårigt förhållande kände er redo att börja dejta igen? Jag menar, det kan ju ta ett bra tag innan man hittar rätt... samtidigt som jag nu efter att ha varit singel två månader känner mig lite kluven. Jag längtar så efter att bli kär igen, att lära känna någon ny människa som jag känner stor samhörighet med osv. men tanken på att flytta ihop med någon igen får mig nästan att må illa. Men det kanske inte behöver vara allt eller inget, man kan ju alltid börja lära känna varann i lite lugn och ro - för en gångs skull... hm. Och inte ha så bråttom.

  • Svar på tråden börja dejta
  • Vi2all­tid
    Äldre 7 Aug 10:41
    #1

    Det finns inga rätta svar i detta, allt beror på hur du är, hur relationen har varit och hur den avslutades.


    Börja i liten skala och känn efter, och lyssna på dina känslor efter vägen! Man kan börja med en fika och det behöver inte betyda att man ska flytta ihop :) Men du behöver ju kanske inte börja leta och sätta ut kontaktannonser direkt, utan ta det när det kommer!

  • Äldre 7 Aug 18:04
    #2

    jag och min m2b (som visserligen var min bästa vän sen tidigare) blev ihop ungefär två månader efter att jag och mitt ex gjort slut efter nästan 3 år... Men då hade det varit på gång rätt länge så jag var nog rätt förberedd rent mentalt redan innan.


Svar på tråden börja dejta