• Lilla Hjärta

Villa Elfhög??

Hej!!

Någon som hyrt Villa Elfhög i Trollhättan och haft sin bröllopsfest där???

Vill gärna ha lite info om pris m.m. Ja allt ni kan berätta då vi funderar på att ha vår bröllopsfest där.

• Svar på tråden Villa Elfhög??
  • jessica p

Vi funderade på att ha våran fest där men iom att man inte får dansa där så uteslöt vi den lokalen.......
    (Var ngt med att dom hade parkett golv  el. ngt.) Jag ringde och pratade med ngn ansvarig. Jag kanske misstar mig , men jag har för mig att det var på detta vis.

• Gabriella1985

Hej Jag har varit där (och jobbat som musiker) på både namngivning och bröllop. Jag har för mig att de betalade 2000 för en hel helg. (Otroligt billigt var det iaf) Det som är negativt är att man inte får dansa inne. Senaste bröllopet jag var på hade de ett partytält uppställt på gräsmattan bakom huset.

• Lilla Hjärta

Ok ja har också hört att man inte får dansa där. Det är ju en stor nackdel.

Var hade ni er fest istället???

• Lilla Hjärta

Hmm ja det är ju ett alternativ. Hade tänkt i maj så då får man ju hoppas på fint väder! =)

Gabriella1985- Vet du fler ställen som passar för bröllopsfest??

• lia

Jag är också intresserad av festlokaler i Vänersborg-Trollhättetrakten, någon som har något att rekommendera? Vill så gärna hitta en härligt festlig omgivning istället för bygdegårdskänslan... Villa Elfhög kanske man ska titta närmare på?

• jessica p

Vi ska ha våran i Reasta Gårds Festsal i Vänersborg.

Villa stranna i Trollhättan ska vara fint men då måste man beställa både mat och dryck av dom.

Finns även en lokal över Strangatan i Trollhättan som man kan hyra.

• lia

Villa Elfhög kan ta emot max 75 gäster. 1000 kronor för en helg. Och man får inte dansa på golven. Hur stor är festsalen på Restaf Gård Jessica? Och vad kostar det för er att hyra?  

• jessica p

Oj har inte riktig koll på hur stor den är, men kolla även på villa hernes hemsida tror jag att det kan stå ngt .
    Vi har varit där förut på ett bröllop med ca 75 gäster då borden stod kvar hela kvällen med plats för dans och så har lokalen en scen.

• lia

Tack för info Jessica! Tycker det är en djungel att hitta rätt, finns liksom inga givna lokaler i den här stan.

• lilljen

Finns ju även Odd Fellow som ligger på Strandgatan i Trollhättan. Vet dock inte hur mycket gäster det sväljer. Vi hade vårt på Villa Elfhög och hade också dansen utanför. Hyrde golv, tält och ljudanläggning på www.Festservice.net. Därifrån hyrde vi även allt porslin, glas etc. Kan jag starkt rekomendera, helt klart värt för att slippa disken! Ligger i Trollhättan det också.

Svar på tråden Villa Elfhög??