• Anonym (svägerska)

Känner mig blåst..

Min svåger och hans sambo ska gifta sig nu i höst och vi har precis insett att jag och min svägerska (brudgummens syster) inte är speciellt välkomna på möhippan. Det tog vi liksom för givet. Jag har aldrig varit med på någon så jag vet inte hur det brukar vara men vi känner oss lite blåsta på konfekten. Min svägerska är ändock ett steg närmre bruden eftersom hon är brudgummens syster och jag "bara" är brudgummens brors sambo. Hon blev inbjuden via Facebook men när hon sa att det var enda dagen på hela sommaren som hon inte kunde så var de inte intresserade av att byta dag. Jag är inte ens tillfrågad. Vi funderar på att bara bjuda ut bruden på middag eller något istället men det känns också konstigt. Kommer inte bruden undra varför inte vi är med? Både jag och min svägerska skulle ju vilja ha med de andra två på våra möhippor.. 

Hur har ni haft det? Vilka har varit med? 

• Svar på tråden Känner mig blåst..
  • Januaribruden

Taskigt att inte bjuda med er! Tycker det du skrev om en egen middag med bruden låter kul om det inte är så att du vill vara med på hippan för då tycker jag att du ska kontakta den som håller i den och säga att du vill vara med

• BlackWIngedAngel

Såhär är det egentligen: Den enda gästen på en möhippa är bruden. Övriga kan alltså inte bli inbjudna, utan de bjuder tillsammans.

Men det brukar ju ändå alltid vara några som tar initiativ. Således kan du ju alltid höra av dig till de som planerar möhippan och tala om att de verkar ha missat att inkludera dig i planeringen. Om du däremot inte känner dig bekväm med att prata med dessa människor och inte längre vill delta i möhippan så kan ni naturligtvis göra något eget.

• lundabrud

de kanske har glömt att bjuda dig, maila/ring och fråga, säg att du hörde att det var möhippa på g o att du gärna är med för att fira bruden (vilket det ju handlar om, att ge bruden en härlig dag, inte att de som "ordnar" hippan får en vip-fest). Kanske fick de en lista av någon där det stod vilka tjejer som skulle komma på bröllopet, o så stod du inte med där (det händer och är inget att ta personligt, även om man lätt gör det...). Tänk på att det brudens och inte vännernas fest, bruden kanske blir ledsen om inte du kommer - så hör av dig till dem och fråga!!
    Vad gäller din svägerska så är det jättetrist att de inte bytt datum.. Men det kanske var det datumet då de allra flesta kunde, förutom hon?

• Trivia

Om det är så att du inte är välkommer så tycker jag absolut att du och brudgummens syster ska ordna något ihop. Det behöver ju itne bara var en möhoppa.
    Men som sagt. De kanske inte har tänkt på dig...så hör av dig till dem och kolla.

• Mini2011

Jag "bjöd" enbart mina privata vänner, inga av mina svägerskor. I och med att de är ca 20 år äldre än mig så har vi inte riktigt den realtionen. 

Beroende av vad tärnorna planerar att göra på möhippan så kan man ju inte vara hur många som helst. Jag gjorde en lista på de jag ville ha där och sen bjöd tärnorna dem. 

• Å och D

Vi bjöd alla som är i samma generation, dvs mammor o blivande svärmödrar var t ex inte med. Men alla andra

• BlackWIngedAngel
    Mini2011 skrev 2011-08-06 16:30:49 följande:
    Jag "bjöd" enbart mina privata vänner, inga av mina svägerskor. I och med att de är ca 20 år äldre än mig så har vi inte riktigt den realtionen. 

Beroende av vad tärnorna planerar att göra på möhippan så kan man ju inte vara hur många som helst. Jag gjorde en lista på de jag ville ha där och sen bjöd tärnorna dem. 
    Fast det är ju egentligen inte tärnorna som ska planera möhippan. Det ska ju alla gästerna göra tillsammans, även om jag vet att det finns tärnor som tar över. 
Svar på tråden Känner mig blåst..