• Tinzi

    Nån som inte hinner skaffa allt?

    Nån som inte hann/hinner/tror ej ska hinna skaffa allt tills den stora dagen?

    Nån som har panik? Jag har 9 mån kvar, ansträngd ekonomi, och oroar mig för hur det skall gå(det dyarste ska ju betalas samma vecka dvs veckan innan/efter bröllopet)

    dvs MAT, tårta, lokal,fotograf mm

  • Svar på tråden Nån som inte hinner skaffa allt?
  • hysch

    Jag vet hur du känner! är i typ samma sitts, har bantat budget rejält senaste månaderna för att det ska gå.Men gå det ska det :)

  • hysch

    Vad oroar du dig mest för? Min stora oro är lokalen, vår är dyr men ligger bra. Har dock lekt med tanken på att leta en billigare iaf...

  • EllaBella

    Vår fotograf ville inte ha betalt förrän 2 månader efter bröllopet, så det är inte säkert att alla poster kommer inom samma vecka.

  • wiii

    På sätt och vis är det ju bra att samla alla såna kostnader till slutspurten, då hinner man ju lägga undan pengar till det i flera månader innan! :)

  • Tinzi
    EllaBella skrev 2011-08-06 15:26:33 följande:
    Vår fotograf ville inte ha betalt förrän 2 månader efter bröllopet, så det är inte säkert att alla poster kommer inom samma vecka.
    oki,vad bra! Ska kolla upp m. honom ang. detta! tack:)
    wiii skrev 2011-08-06 17:35:09 följande:
    På sätt och vis är det ju bra att samla alla såna kostnader till slutspurten, då hinner man ju lägga undan pengar till det i flera månader innan! :)
    Jo fast jag är inte sån...svårt att lägga undan pengar när vi har ganska svår ekonomi, Jag betar hellre av dvsköper en del varje månad...kanske låter konstigt men funkar bäst för mig :)
  • Tinzi

    *puffar* fler? Jag är rädd att inte ha massa kontanter till allt veckan då vi gifter oss. dvs hotellet, all mat, bilen, osv , osv mkt som ska bet då. :(

  • Pinkgrape

    Även i sista stund brukar det mesta lösa sig :) När det var en månad kvar till vår bröllopsdag hade jag ingen klänning och pengarna var slut, vi hade inte bokat fotograf och vår solist var alldeles för dyr.

    Vi hittade en billig klänning, en billig fotograf och avbokade och bokade en ny solist.

    Även lokalen vi hade bokat avbokade vi ca 4 månader för bröllopet och bokade en ny. På det sparade vi in en massa tid och pengar faktiskt.

    Hur har ni det just nu ekonomiskt? Har ni de stora kostnaderna bokade och pengar till det på tex sparkonto? Vad har ni annars råd med just nu och kan passa på att köpa? Hur mycket kan ni spendera varje månad och vad ni kan göra bort att köpa in då?


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Tinzi
    Pinkgrape skrev 2011-09-22 21:34:01 följande:
    Även i sista stund brukar det mesta lösa sig :) När det var en månad kvar till vår bröllopsdag hade jag ingen klänning och pengarna var slut, vi hade inte bokat fotograf och vår solist var alldeles för dyr.

    Vi hittade en billig klänning, en billig fotograf och avbokade och bokade en ny solist.

    Även lokalen vi hade bokat avbokade vi ca 4 månader för bröllopet och bokade en ny. På det sparade vi in en massa tid och pengar faktiskt.

    Hur har ni det just nu ekonomiskt? Har ni de stora kostnaderna bokade och pengar till det på tex sparkonto? Vad har ni annars råd med just nu och kan passa på att köpa? Hur mycket kan ni spendera varje månad och vad ni kan göra bort att köpa in då?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    oki...hmm vi har det skit ekonomiskt just nu. Har köpt all dekoration och allt till inbjudningskort osv.
    Blivande har jobbat över hela denna månaden så i okt blir det klänning, skor, underkjol mm
    tror det kommer ordna sig. Har gjort en plan på vad som ska köpas /bet varje månad fram till bröllopet, men vette fan om det håller hehe.

    har INTE mkt köpt av det dyrare tyvärr, men funderra på att köpa en billig svart kostym åt blivande på tex dressman för 800:- istället för hjyra för 2500:- osv, vi tänker om nu :)
  • Pinkgrape
    Tinzi skrev 2011-09-22 22:10:10 följande:
    oki...hmm vi har det skit ekonomiskt just nu. Har köpt all dekoration och allt till inbjudningskort osv.
    Blivande har jobbat över hela denna månaden så i okt blir det klänning, skor, underkjol mm
    tror det kommer ordna sig. Har gjort en plan på vad som ska köpas /bet varje månad fram till bröllopet, men vette fan om det håller hehe.

    har INTE mkt köpt av det dyrare tyvärr, men funderra på att köpa en billig svart kostym åt blivande på tex dressman för 800:- istället för hjyra för 2500:- osv, vi tänker om nu :)
    Men det låter ju väldigt lovande iaf :) Ni får se till att hålla det! ;P

    Vad har ni kvar att betala då? Gjort en lista över det och hur mkt det kommer kosta? Vad är det dyra?

    Min make hade en dressman-kostym på bröllopet och han var väldigt stilig! ;D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • sofi 88

    Dressman är verkligen underskattat, m2b köpte kostym till jobbet förra året och han är superläcker i den. Sitter som ett smäck. Måste verkligen inte vara svindyrt för att sitta snyggt.

  • Tinzi
    Pinkgrape skrev 2011-09-22 22:13:55 följande:
    Men det låter ju väldigt lovande iaf :) Ni får se till att hålla det! ;P

    Vad har ni kvar att betala då? Gjort en lista över det och hur mkt det kommer kosta? Vad är det dyra?

    Min make hade en dressman-kostym på bröllopet och han var väldigt stilig! ;D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Jo det ska nog gå, det dyraste är Alkoholen faktiskt går på 4000-5000:- (vi ska ha självkostnadsbar så får nog in lite under kvällen som vi tex kan bet. nått annat för som fotografen eller så)

    Sen är det ju klänningen som vi köper i okt, 2600:- och underkjol 300:-.

    Tja sen vet jag inte, tårta, lokal, 2 personal,  & transport och hotell bet. veckan innan resp samma dag så det blir ju mkt på slutet m. maten på 3000:- också :( där ligger eg. problemet :( Att vi inte kan spara tills Maj då vi redan nu går på knäna och har så mkt att köpa varje månad... MEN förutom slutet ska vi nog klara det, vi ska försöka jobba över så mkt vi kan månaden innan där :)

    Vi har bestämt att köpa presentkort på några hundra varje gång vi handlar på citygross där vi ska köpa tårtorna, så att vi kan bet. med det sen, samma sak på blomsterlandet dät vi ska köpa alla blommorna :) blir lättare då :)

    Lokalen kan vi nog bet.nu om vi vill, senast 1 vecka innan sa hon bara :)
  • Pinkgrape
    Tinzi skrev 2011-09-22 22:27:57 följande:
    Jo det ska nog gå, det dyraste är Alkoholen faktiskt går på 4000-5000:- (vi ska ha självkostnadsbar så får nog in lite under kvällen som vi tex kan bet. nått annat för som fotografen eller så)

    Sen är det ju klänningen som vi köper i okt, 2600:- och underkjol 300:-.

    Tja sen vet jag inte, tårta, lokal, 2 personal,  & transport och hotell bet. veckan innan resp samma dag så det blir ju mkt på slutet m. maten på 3000:- också :( där ligger eg. problemet :( Att vi inte kan spara tills Maj då vi redan nu går på knäna och har så mkt att köpa varje månad... MEN förutom slutet ska vi nog klara det, vi ska försöka jobba över så mkt vi kan månaden innan där :)

    Vi har bestämt att köpa presentkort på några hundra varje gång vi handlar på citygross där vi ska köpa tårtorna, så att vi kan bet. med det sen, samma sak på blomsterlandet dät vi ska köpa alla blommorna :) blir lättare då :)

    Lokalen kan vi nog bet.nu om vi vill, senast 1 vecka innan sa hon bara :)
    Men ni verkar ju ha bra koll på allt ändå :) Jag tror absolut att det kommer gå vägen för er! Även om det kanske kan bli lite kämpigt på vägen.

    Jag blir ju dock jättenyfiken på vad du ska ha för klänning? :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Tinzi
    Pinkgrape skrev 2011-09-22 22:30:34 följande:
    Men ni verkar ju ha bra koll på allt ändå :) Jag tror absolut att det kommer gå vägen för er! Även om det kanske kan bli lite kämpigt på vägen.

    Jag blir ju dock jättenyfiken på vad du ska ha för klänning? :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    jo det ska nog gå :) vi har en hyra på 9000:- nu och jag är arb. lös men står först i kö på billigare lgh och jag fick vikariat idag så ska nog lösa sig detta :)

    klänningen är en blandning mellan dessa Jag ska sy upp en egen variant då jag ej vill ha släp, den första bilden är originalen, jag gillar ej släp så blir som den 2:a fast m. brodyren som på första. (osäker dock på om jag tar släp ändå, känns så bökigt bara)


  • Tinzi

    Nu blev det fel, orginalet är andra bilden som du säkert ser :)

  • Pinkgrape
    Tinzi skrev 2011-09-22 22:35:42 följande:
    Nu blev det fel, orginalet är andra bilden som du säkert ser :)
    Haha ja, jag misstänkte nästan det :) SHIT, vad fin klänning! Oavsett om du har släp eller inte. Själv hade jag det på klänningen under vigseln och det kändes extra fint i kyrkan :) På festen var det dock bara i vägen tyckte jag, så bytte till en kortare klänning då.

    Och grattis, även ett vikariat kan göra stor skillnad och är inte tvärenkelt att få :) Hoppas det går vägen med lägenheten också.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Tinzi
    Pinkgrape skrev 2011-09-22 22:38:45 följande:
    Haha ja, jag misstänkte nästan det :) SHIT, vad fin klänning! Oavsett om du har släp eller inte. Själv hade jag det på klänningen under vigseln och det kändes extra fint i kyrkan :) På festen var det dock bara i vägen tyckte jag, så bytte till en kortare klänning då.

    Och grattis, även ett vikariat kan göra stor skillnad och är inte tvärenkelt att få :) Hoppas det går vägen med lägenheten också.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Tack, tror inte jag pallar med ett släp så blir nog den omgjorda varianten för min del :) och kostym från dressman som man dessutom kan använda till annat sen :)
Svar på tråden Nån som inte hinner skaffa allt?