• blomma­n
    Äldre 4 Aug 18:50
    2265 visningar
    7 svar
    7
    2265

    Vår underbara dag!

    Hej alla blivande brudar! Vi gifte oss den 9 juli och hade en helt otrolig dag!


    Jag började dagen hos frissan kl 9, håret var gjort på en dryg timme sedan sminkning på samma ställe, tog väl ca 45 min. Jag hade med mig en kompis som gjorde lite ärenden och köpte lunch som vi åt där. Jag bytte sedan om hemma till klänningen, det var skönt att ha gott om tid innan, vigseln kl 14.


    Vi väntade en halvtimme i brudkammaren, det var en nervös väntan..våra två tjejer 6 och 10 år var med oss.


    Vigseln blev vacker, min mor är kantor och min bror var med på gitarr. Intågsmusik: Festmusik -Jerker Leijon. En ur-duktig tjej sjöng först en a capella låt av Kraja-jag såg dig- från läktaren. Såå fint. Psalmer na blev 751 0ch 200. Andra solot efter vigselakten blev Dela allt med dig-Swan/Monroe-inte ett öga torrt! Som uttåg spelade min bror en variation på Jämtlandssången som sedan spelades på piano när vi gick ut, vi hade texten i vigselhäftet så alla fick sjunga med, det blev jättefint!


    Våra barn delade ut rosor vid utgången som alla fick rycka av bladen från och kasta på oss, vi lät prästen nämna det och vi skrev också "kasta ros istället för ris" i häftena!


    Efter kramkalaset puttrade vi bort på motorcykel, succé med mig på bönpallen! Vi stannade efter någn kilometer så min man fick ta på sig hjälm, där väntade fotografen med bil så jag fick åka till fotoställena.


    Fotograferingen tog ca 1,5 timme.


    Vi hoppade upp på motorcykeln igen en bit hemifrån så det såg ut som vi hade åkt hela vägen...vi hade festen hemma i trädgården i stora partytält. 65 vuxna och 25 barn.


    När vi kom fram blev det brudskål ( Rotari rose-smaskens! )och en överraskning som min syster hade ordnat med medan vi var borta. Hon hade gjort i ordning frankerade vykort med vår adress där det stod "Kära brudpar, jag/vi vill ge er en särkild gåva på er stora dag:" (Här fick alla gäster skriva vad de ville) "Du som hittar mig:Linnéa och Daniel har gift sig. Posta mig så infrias nedanstående löfte till brudparet inom 3 månader. Hjärtligt tack för hjäpen!" De fästes sedan på heliumballonger som alla skickade iväg när vi skålade Jättroligt! Hittills har vi fått 3st i lådan, vi får väl se hur många fler som dyker upp!


    Middagen bestod av en grillbuffé som dukades upp i tältet. Såå gott och så härlig stämning! Vi tog maten från ett ställe som även stod för all porslin,bestick, glas och diskning.


    Vi hade ett festhäfte med gästbeskrivning, lite regler, quiz om oss,några sånger och bröllopsbingo, det blev mycket uppskattat! I stället för bingo hette det Bengt som man skulle ropa så fick man en drinkpinne av mig att byta ut mot en drink i baren. Vi hade en bartender som heter Bengt.. Det blev många Bengt-rop den kvällen!! Vi bjöd på all dryck till maten men tog 20kr st för all alkoholdryck i baren.


    Vi satt vid ett eget bord med två pallar framför oss, så alla kunde komma fram och prata med oss, även få quizet rättat och bingo-raden godkänd De pallarna var sällan tomma!


    Obligatoriskt för gästerna var att fota sig i fotobåset vi riggat upp och att skriva i bröllopsboken. Tyvärr skrev inte alla i boken, den skulle vi ha skickat runt tidigare på kvällen. Men nästan alla sprang till foto-båset- det blev fantastiskt kul! Det syns att de blir mer och mer vågade ju senare timmen blev


    Vi har skrivit ut alla bilder som vi skickar med i tack-korten ( bilder på respektive gäst!).


    Det hölls 7 jättefina tal- alldeles lagom långa Vi fick även göra sko-leken, som vi klarade med bravur, vi har ju varit ihop i snart 20 år


    Efter middag och tårta skickade vi upp önskelyktor, dock fick inte alla till det riktigt så alla kom inte iväg men men..en trevlig liten grej blev det!


    Sedan följde brudvals, vi dansade till "Just idag är jag stark" Kenta Gustavsson, det blev lagom seriöst och väldigt vi! Efter det festade vi loss med drinkar, dans och röj!


    Vi hade beslutat oss för att sova hemma, vi ville vara med HELA kvällen. Vi kom i säng kl 0500 De flesta gästerna gick runt 01 snåret, men en stor del stannade till 03 och några få festprissar till 0430! SÅÅÅ KUL! Vi var flera som hade pluggat in stegen till Cha Cha slide med Mr C, den kördes flera rundor och de flesta hakade på-unga som gamla! Vi körde med spotifylistor, funkade utmärkt.


    Vi hade ett barntält med två barnvakter till de 25 barnen. Pyssel och filmvisning räckte långt som sysselsättning för de. Det blev VÄLDIGT uppskattat av föräldrarna som kunde roa sig utan att bekymra sig för barnen. Många barn blev kvar till 01, några slumrade till på madrasser i filmrummet..


    Sammanfattningsvis kan jag bara hålla med alla andra brudar, dagen gick ALLDELES för fort! Och jag hann inte prata med alla så mycket som jag ville. Men men, det var en otroligt härlig ego-boost, som jag och min man kommer leva på resten av vårt liv!!


    Lycka till alla! Hoppas ni har fått lite inspiration till er kommande lyckliga dag! Kram Linnéa


     


     


     


     


     


     


     


     


     


     


     


     


     


     

  • Svar på tråden Vår underbara dag!
  • Äldre 4 Aug 19:19
    #1

    Grattis Glad
    Låter som en underbar dag

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 4 Aug 19:34
    #2

    Woaw! Låter helt fantastiskt! Och inte helt olikt vårt upplägg..

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 5 Aug 10:06
    #3

    Åh vad kul! :) Haha, man behöver väl inte plugga in stegen till cha-cha slide? :P Om vi skulle haft dans skulle vi lätt ha den ;)

  • Äldre 5 Aug 10:16
    #4

    Såå underbart härlig er dag blev!!! Önskar er all lycka i framtiden oxå Solig 

  • Lisa20­1109
    Äldre 5 Aug 18:14
    #5

    Åh vad härligt det låter! Håller tummarna för att vår middag/fest blir lika avslappanad och rolig som det låter som er blev!

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 5 Aug 18:30
    #6

    Underbart! Har du någon länk till Dela allt med dig-Swan/Monroe låten?

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 5 Aug 18:31
    #7
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-08-05 18:30:34 följande:
    Underbart! Har du någon länk till Dela allt med dig-Swan/Monroe låten?
    Hittade!!
Svar på tråden Vår underbara dag!