• Fenuril

Finns det något som liknar det här i Sverige?

HÄR vill vi gifta oss! Efter flera månaders letande har vi äntligen hittat något som passar oss båda. Tyvärr är det i Cornwall... Vi vill gifta oss i Sverige. Av ekonomiska skäl mest, vi har inte råd att bjuda på resan, och familj och vänner har inte råd att betala själva.

offbeatbride.com/2011/08/uk-faery-cave-wedding

Finns det något som liknar det här i Sverige? Helst vid kusten, det vore underbart med grottorna öppna mot havet. Åh, jag blir så lycklig bara av att tänka på det. Jag håller tummarna för att någon ska känna till ett sånt här ställe, vi skulle bli det lyckligaste paret i världen. Hjärta

• Svar på tråden Finns det något som liknar det här i Sverige?
  • AnnaAK

en av bilderna liknar lite den nedlagda gruvan i falun.. kanske kan ta bilder där men inte ha festen... annars finns kanske dalhalla.. inte direkt grotta men maffigt. kan likna där de har vigseln på bilderna.. med scenen.
    Kanske kan modifiera till någon fästning eller liknande.. för att få stenkänslan. det ligger ju ofta vid havet..

• sweet

Bara kollat runt lite snabb men i Sala gruva arrangerar de bröllop enligt deras hemsida. Står under mat och dryck i menyn. Kanske kan vara något? Hoppas du hittar något som passar er.

www.salasilvergruva.se/

• Dejli

Sala Silvergruva lär vara jättehäftigt! Några vänner var där på en 40-årsfest förra året och älskade det, tydligen har de en stor uppvärmd grotta för ändamålet. De har en svit också, där man kan spendera bröllopsnatten om man skulle vilja!

• MrEbola

Lummelundagrottan på Gotland finns ju också.

• Chicita

Det finns massor med nedlagda gruvor i Sverige.
    Jag tänkte direkt när jag kollade TS att jag skulle rekommendera Falu Koppargruva, Sala silvergruva eller lummelundagrottorna...
    Men det har ju redan många andra gjort Flört

Falu Koppargruva är den jag har mest koll på då den är 2 mil från mig. Men det är ju inte strandnära för 5 öre...

Googlade på grottor i sverige och hittade detta:
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Grottor_i_Sverige

Kanske kan vara ett bra ställe att börja leta på i alla fall?

• Fenuril

Åh, tack så hemskt mycket för alla svar!

Sala silvergrotta är ju inte ens särskilt långt härifrån, så det ska vi kolla upp i helgen. =) Verkar fantastiskt vackert på bilderna. Enda nackdelen är att det inte finns något hav i närheten, men man kan ju inte få allt här i välrlden.

Jo, fästningar har vi också tittat lite på men inte hittat någon som känts helt rätt än. Jag är milt klaustrofobisk, så grottor har inte varit på tanken förrän jag såg bilderna och blev helt förälskad. Hjärta

Kom gärna med fler tips, vi kollar upp allt. =)

• MickeAngelica2011

fästningen i varberg söga vara fin, lite osäker om vattnet är nära men jag tror det

• sweet

Varbergs fästning ska vara fin, var dock där som lite så har inte så jätte bra koll Glad men enligt bilderna så ser det fint ut. Är ju vatten också runt om. Så det kanske skulle kunna vara något. Och om du lider av klaustrofobi så hade det kanske passat bättre för dig.

Här kommer en länk med info och bilder:
    www.slottsguiden.info/slottdetalj.asp

Svar på tråden Finns det något som liknar det här i Sverige?