• Erika83

    Ska ni fotografera er före eller efter själva vigseln?

    Hej!

    Hur ska ni göra med fotograferingen? Jag funderar påom man ska fotograferas före vigseln eller efter?

    Fördelen med att fotograferas innan är ju att mitt smink ser ut som det ska (ingen mascara som runnit o dyl.)
    Men o andra sidan så vill jag ju inte att min blivande man ska se mig (min brudklänning) innan vigseln... Solig

    Hur tänker ni?

    Tacksam för svar! Cool

  • Svar på tråden Ska ni fotografera er före eller efter själva vigseln?
  • Aniara4

    Före. Dels för att vi fick en sån sen tid i kyrkan (16.30), dels för att man som du säger är som snyggast då. Vi är inte så vidskepliga av oss, och vi tror det blir ett speciellt ögonblick när vi står och samlar oss för att gå in i kyrkan ändå.

  • Aleta

    Jag har provat båda varianterna. (Har gift mig för andra gången nu.)

    För min del var fotografering före bäst. Visst, det var mysigt att ses precis innan vi skulle gå in tillsammans (vi gjorde oss iordning på olika håll) men bilderna hade blivit bättre om vi fotats innan.
    Jag tänkte bara på gästerna som rest långt och den korta tid som det ändå är innan dagen är slut och den tiden ville jag vara med alla nära och kära, inte framför en kamera. Det som hade varit OK hade varit lite släktfoton och sådant efter vigseln, för som det blev nu så blev det inget sådant alls. Dessutom hade jag gärna tagit lite roliga och lekfulla bilder också, men jag ville inte vara borta från gästerna mer än max en halvtimme och då hanns det inte med sådant. 

    Som gäst på bröllop så har jag alltid tyckt att det är tråkigt att vänta på brudparet i evigheter (som det känns), som tur är så har de allra flesta fotat sig innan.  

  • Nikkita

    Vi ska fotografera oss innan vigseln, av den anledningen att det är mer praktiskt ur vårt tidsperspektiv. Vi har vigsel, middag & fest på samma ställe så vi går direkt från minglet eft vigseln till middagen. Vi vill inte ha ett avbrott eft vigseln för gästerna & oss inan middagen Glad Jag brukar bli hungrig väldigt snabbt dessutom så jag kommer nog bara vilja äta eft vi haft vigseln Flört

    Men vill du inte att mannen ska se dig innan har du ju ett litet dilemma... Sminket kan du ju säkert bättra på eft vigseln annars, så om mascaran runnit kan du fixa det med topz & liknande! 

  • Aniara4
    Aleta skrev 2011-08-02 20:30:38 följande:
    Som gäst på bröllop så har jag alltid tyckt att det är tråkigt att vänta på brudparet i evigheter (som det känns), som tur är så har de allra flesta fotat sig innan.  
    Precis, den aspekten glömde jag, jag tycker också det är tråkigt som gäst att stå och hänga och vänta jättelänge, så det ville vi inte utsätta våra gäster för.
  • Erika83

    Tack för era svar! Glad

    Lutar väl åt att det kanske blir före... Vi är inte heller vidskepliga, det är mer att jag hade tyckt att det hade varit en kul grej om min blivande man inte sett mig förrän precis vid vigseln. Hade känts mer spännande så på något sätt... Tungan ute

    Men det där med sminket är ju helt klart en sak att tänka på.

    Och som du skrev Aleta... Att gästerna inte ska behöva vänta alltför länge på oss.

  • sollan
    Vi tar fotograferingen innan vigseln.

    Vi kommer vigas i en kyrka som ligger mitt emot  midda/fest platsen så känns smidigast att ta de innan plus att jag tänker att de nog uppskattas av gästerna osså att slippa vänta på oss om vi tar fotograferingen efter vigseln :)
  • Aleta
    Erika83 skrev 2011-08-02 20:36:06 följande:
    Tack för era svar! Glad

    Lutar väl åt att det kanske blir före... Vi är inte heller vidskepliga, det är mer att jag hade tyckt att det hade varit en kul grej om min blivande man inte sett mig förrän precis vid vigseln. Hade känts mer spännande så på något sätt... Tungan ute

    Men det där med sminket är ju helt klart en sak att tänka på.

    Och som du skrev Aleta... Att gästerna inte ska behöva vänta alltför länge på oss.
    Stäm träff någonstans innan ni ska fotas där ni ses bara ni två, han kan vänta på dig med brudbuketten.
  • Erika83
    Rebekka 2012 skrev 2011-08-02 20:32:53 följande:
    Vi ska fotografera oss innan vigseln, av den anledningen att det är mer praktiskt ur vårt tidsperspektiv. Vi har vigsel, middag & fest på samma ställe så vi går direkt från minglet eft vigseln till middagen. Vi vill inte ha ett avbrott eft vigseln för gästerna & oss inan middagen Glad Jag brukar bli hungrig väldigt snabbt dessutom så jag kommer nog bara vilja äta eft vi haft vigseln Flört

    Men vill du inte att mannen ska se dig innan har du ju ett litet dilemma... Sminket kan du ju säkert bättra på eft vigseln annars, så om mascaran runnit kan du fixa det med topz & liknande! 
    Ja det är nog ganska skönt att komma vidare till festlokalen ganska snart efter vigseln. Känner jag mig själv rätt så kommer nog jag med vara hungrig när nervositeten släpper. Skrattande

    Jo det är klart att det går att bättra på sminket efter men frågan är om det blir lika bra som det var innan. Obestämd
  • Erika83
    Aleta skrev 2011-08-02 20:45:23 följande:
    Stäm träff någonstans innan ni ska fotas där ni ses bara ni två, han kan vänta på dig med brudbuketten.
    Bra ide'! Cool
  • Willowfield

    Vi tog det efteråt, så underbart  med den stunden för oss själva, fotografen liksom plockade bilder på oss medans vi njöt av den nya känslan av att vara man och hustru.
    Under tiden fotograferades gästerna utanför festlokalen på ett lekfullt sätt där de alla fick spexa lite och hålla ramar framför sig.
    Så vi hade alla fotografering efter vigseln kan man säga.
     

Svar på tråden Ska ni fotografera er före eller efter själva vigseln?