• Miss beckis

    Vart åka europa???

    Hejsan!!


    Behöver hjälp!! Har nämligen en flygrädd pojkvän som inte flyger längre än 8 tim...


    Jag skulle helst vilja åka till maldiverna men de är för långt...


    Har ni nått tips på vad vi ska åka? skulle vilja att de var ett romantiskt ställe med vackra stränder!!


    Har ni nått tips???

  • Svar på tråden Vart åka europa???
  • Kattpoet

    Ni kan ju bila hela vägen ner till  Franska rivieran, så då behövs det inget   flyg alls.

    Eller bila  genom Danmark, Tyskland,  Nederländerna , Belgium och sedan Frankrike och verkligen njuta av att se olika länder och äta mat på olika ställen.    Från Växjö till  Rotterdam tar det  runt 15 timmar nonstop körning, med kö och vilse åkning inräknat i tiden.
    Ett super romantisk och lite udda ställe i Nederländerna/ Belgium är  Barlee Nassau,   Den angel är den bästa resturangen  och hotel,  byn är liten men  ni kan gå mellan Nederländer/ Belgium flera gånger om eftersom byn är inte bara i Nederländern utan delar är även Belgium.
    Det har också en jättemysig choklad butik  och glassbutik där. 

  • DiePrinzessin

    Sardinien är otroligt vackert. Vattnet är underbart, specielt vid stintino på norra sardinien. (Har aldrig varit i södra delarna men det är säkert lika vackert där) Har även hört att Korsika ska vara vackert. Solig

  • marimekko86

    Som redan skrivits så skulle jag tipsat om franska rivieran eller Italiensa Sardinien eller Sicillien. Sedan är det många som gillar Kroatien, vattnet är den renaste i Europa där.

    Finns ju säkert en massa fina grekiska öar att åka till också, som inte är så turistbefolkade.

  • Aniara4

    Hade det varit jag skulle jag åkt till Barcelona. Det står näst överst på min lista! (Överst står Maldiverna, och till min stora lycka blir det en bröllopsresa dit också.) Vet inte hur romantiska stränder det finns, men det finns ju en strand mitt i stan i alla fall. Och det var någon som tipsade i en tråd för ett tag sen om ett riktigt romantiskt ställe en bit ifrån Barcelona, minns inte hur, var och när, men det var en tråd som efterfrågade tips just om Barcelona.

  • Kattpoet

    Ärligt om din karl är flygrädd så skulle jag unvika flyg, man mår skit dagen innan man ska flyga och hur romantiskt och roligt är det?

    En av mina vänner är så flygrädd att när hon måste  flyga är hon inte trevlig förrän det över . 

  • aniara

    Det finns tågcharter ner till medelhavet om man inte vill flyga - det kanske kan vara något? Det är dessutom mycket mer miljövänligt än flyg.

  • Kicka

    Nån utav Kanarieöarna? Varmt och skönt året om till hyffsad peng. Fina stränder,lyxiga hotell och palmer

  • Fröken Emma

    Strunt i stränderna!! Införskaffa sköna skor o åk till ROM ist!! mer romantiskt i europa har jag inte varit med om. trots paris mfl!!

  • Vingilot

    Ja Rom är romantiskt och häftigt. Och det finns stränder inom räckhåll. Vi åkte pendel/tunnelbana till Ostia eller vad det nu hette. Tog inte lång stund. Svart sand dock, inte vit.

  • Anpeca

    Åk till Venedig! Hur romantiskt som helst och så skall ni bo på ön Lido 10 min med båt från centrala Venedig och där finns det jättefina stränder (vit sand). Jag överaskade min man med en resa dit på vår 1-åriga förlovningsdag och när vi var där fick han veta att han skulle bli pappa!!! Vi bodde på ett jättemysigt familjeägt pensionat och efter oss har både min morbror med fru samt mina svärföräldrar varit där och varit jättenöjda!

    Vi flög dit med Ryanair men om du vill undvika flyg så är det ju inte så jättelångt att ta bilen genom Europa ner till Venedig som ligger i Norra Italien! Dock finns det ju ingen biltrafik i Venedig där det bara finns båtar så då får ni ställa bilen någonstans utanför.

    Jag förlovade mig i Paris och har också varit i Rom men tycker att Venedig är mycket mysigare!

  • fruhgan

    Malta!
    Flygresan tar 3-4 timmar.
    Det finns stränder,underbart hantverk, mycket intressanta ställen om man är historieintresserad, god mat, härligt simhallsblått vatten att bada i.......Öns historia med riddare och en kommandocentral från andra världskriget kan göra vem som helst historieintresserad

  • Fishkiss

    Hej!

    Vi ska till Maldiverna på vår bröllopsresa. Visst är det långt...10 tim direktflyg från London.
    Har hört att Amalfikusten i Italien är jättefint. Kolla in detta hotell, verkar underbart! www.hotelsantacaterina.it/

Svar på tråden Vart åka europa???