• hannahsofia

    Vad kan man kasta i november?

    Jag och min fästman vigs den 11e november och jag sitter och funderar på vad man kan "kasta" utanför kyrkan när vi kommer ut... Har vi tur blir det ju fint väder eller varför inte snö men det känns som om jag borde utgå från att det spöregnar ;)

    Vad kan man då kasta? Konfetti känns inte som en bra idé (blir ju papier maché), såpbubblor håller väl inte i regn och rosblad känns svårt med ifall man har otur om även det färgar av sig..

    Så har någon ett bra förslag? :)

  • Svar på tråden Vad kan man kasta i november?
  • Hidalgo

    Hej

    När jag var på bröllop i november hade paret ordnat 8 st stora facklor som vännerna höll upp i luften som en gång för dem att gå i ut ur kyrkan i. Gästerna hade fått jättestora tomtebloss och såpbubblor. De gifte sig kl. 16 i stockholm (inget regn) och den var mörkt när paret kom ut på trappan. Hela arrangemanget blev väldigt vackert och kan rekommenderas varmt.

    Lycka till

  • hannahsofia

    Åh tomtebloss är ju en skitbra grej annars! Det är ju såf fint och folk kan hålla dem under sina paraplyn :) Tack så jättemycket för tipset! SKa bara överkomma min rädsla för dem, för jäkarns vad fint det kan bli! :)

  • Kattpoet

    Snöbollar var min första tanke. ;)
    Men jag skulle gå för ljus eller falkor och finns barn med så kan de alltid få hålla ett  elektriskt tärn ljus.
    Vet också om ett bröllop där alla barn fick ha elektrisk  lucia krans som de ville, fast de paret hade utomhus bröllop på omberg i december. 

  • Kattpoet

    Men det beror ju också om de får för kyrkan, eftersom ris drar till sig skadedjur.

  • BrudiMaj2012

    Solrosfrön kanske? det borde ju pippifåglarna äta upp ganska snabbt, så kyrkan kanske är ok med det.. :-P

  • BlackWIngedAngel
    BrudiMaj2012 skrev 2011-08-01 12:57:00 följande:
    Solrosfrön kanske? det borde ju pippifåglarna äta upp ganska snabbt, så kyrkan kanske är ok med det.. :-P
    Om de inte tillåter ris så lär de inte tillåta solrosfrön heller. Allt sådant drar till sig skadedjur.
    Kattpoet skrev 2011-08-01 12:52:47 följande:
    Men det beror ju också om de får för kyrkan, eftersom ris drar till sig skadedjur.
    Självklart är det så. Men TS nämnde det inte alls, vilket gjorde att man funderade lite på varför...
  • hannahsofia

    Hahhahhah för jag glömde ris helt, ratade det på en gång för det känns jobbigt om det spöregnar och man får det överallt och så sväller de för de är blöta... och klibbigt ris i håret och på klänning och i bhn vill jag undvika ;) 

    Barn kommer vi inte ha några, så vi behöver inte tänka på säkerhet så :)

    Jag gillar idén med ljus eller facklor, fast jag är lite tveksam då vi har 75 gäster som ska trängas utanför en liten kyrka. Tänk om nån råkar sätta eld på en annan gäst haha :)

  • hannahsofia

    Eller tänker jag helt fel med riset? Jag har inget fel med att bli proven wrong ;) (så länge jag slipper kladda ner klänning med färger eller annat klet)

  • Kattpoet

    Jag skulle  be några vänner vara  Fakelbärare och de andra får stå och mysa runt omkring, då minskar ni ju risken att kyrkan får objunda gäster  och det ser vackert ut.

  • hannahsofia
    Kattpoet skrev 2011-08-01 19:54:53 följande:
    Jag skulle  be några vänner vara  Fakelbärare och de andra får stå och mysa runt omkring, då minskar ni ju risken att kyrkan får objunda gäster  och det ser vackert ut.
    DET var en riktigt bra idé! Och så mysigt och ingen fara för större bränder! :)
  • Kattpoet

    De kan ju göra en gång ner till  bilen eller dit ni ska om det inte är långt. Se bara till att det finns hinkar med vatten och snö runt omkring.   Vatten hinkar är bra om någon skulle ta eld men även att släcka facklor  även om  det finns tillräckligt med snö.

  • marimekko86

    Jag gifter mig sista helgen i oktober och vi kommer nog dela ut rispåsar till gästerna...men iofs verkar det riktigt mysigt att be några vänner vara fackelbärare Vi gifter oss sent på dagen så det lär vara ganska så mörkt, så det blir ju mysigt.! Attans att jag redan köpt organzatyg till att sy rispåsar, men det var billigt så det där med facklor ska jag överväga.!

Svar på tråden Vad kan man kasta i november?