• MOI
    Äldre 31 Jul 21:20
    1630 visningar
    3 svar
    3
    1630

    Hotell i Rom?

    Har du förslag på ett romantiskt lagom lyxigt hotell med bra läge i Rom? Tacksam för svar! Inez och Mikael

  • Svar på tråden Hotell i Rom?
  • Äldre 1 Aug 00:48
    #1

    Hej


    Jag och min sambo var nyss på semester i en vecka i Rom och bodde på Hotel Diplomatic. Ett jättebra hotell som låg nära till allt men i ett lite lugnare område så man slapp horder med människor utanför. Bussar stannade precis utanför och en direktbuss (man slapp åka förbi Terminii) till och från flyget fanns 2 min från hotellet.


    Rummet var mysigt, med ac, badkar och jättetrevlig personal. Vi var supernöjda.


    Om du vill kan jag leta reda på namnet på ett torg där vi åt supergod mat på en restaurang som var superromantisk. Vi fick tipset av en kille som var född i Rom som sa att det var hit man skulle ta sin älskade för att äta i romantisk miljö.

  • Joffan
    Äldre 19 Aug 11:47
    #2
    jonsar02 skrev 2011-08-01 00:48:24 följande:

    Om du vill kan jag leta reda på namnet på ett torg där vi åt supergod mat på en restaurang som var superromantisk. Vi fick tipset av en kille som var född i Rom som sa att det var hit man skulle ta sin älskade för att äta i romantisk miljö.


    JAAA tipsa gärna!!
  • Äldre 21 Aug 22:18
    #3
    Joffan skrev 2011-08-19 11:47:03 följande:
    JAAA tipsa gärna!!

    Restaurangen ligger på en liten liten piazza i Trastevere. En stadsdel som är som en by i  staden. Lugn, mysig med massa smågator. Vi älskade att gå runt där för det var nästan inga bilar eller mopeder och man kunde strosa hand i hand och bara njuta.
    Här kommer restaurangen:
    Ristorante Da Meo Patacca
    Piazza de' Mercanti 30

    Det var bara italienare som var där och åt när vi var där och vi satt på uteserveringen vilket var supermysigt. De hade trubadurer som gick runt och spelade större delen av kvällen så vi satt kvar i 4-5 timmar.

    Vi åt förrätt, varmrätt och efterrätt, bröd, 1 liter mineralvatten och 1 liter vin och det blev ca 700 kr för oss båda. Maten var supergod och stämningen var jättebra.

Svar på tråden Hotell i Rom?