• Mariia­a81
    Äldre 31 Jul 12:06
    13662 visningar
    22 svar
    22
    13662

    Kan han ha svart slips till mörkblå kavaj?

    Precis som rubriken lyder; Tycker ni att brudgummen kan ha en svart slips till en mörk,mörkblå kostym (nästan svart kostym)? :) Vad ska era blivande ha på sig förresten?

  • Svar på tråden Kan han ha svart slips till mörkblå kavaj?
  • Äldre 31 Jul 12:11
    #1

    Nej, det tycker jag inte. 

    Ur ett färgperspektiv tycker jag inte att man blandar mörkblått och svart och ur ett mer allmänt perspektiv tycker jag inte att helsvart slips passar till bröllop alls, eftersom det är begravningsklädsel. 

    Min blivande ska ha en röd kravatt på sig till vit väst, frackskjorta och beige frockcoat. 

  • Mariia­a81
    Äldre 31 Jul 12:15
    #2

    Jo, det är sant men det är svårt att hitta något att matcha den här kostymen med. Vad tycker du passar ihop med mörkblått? :)

  • Silket­uss
    Äldre 31 Jul 12:15
    #3

    Nej, jag tycker inte att man ska ha svart slips på bröllop, överhuvudtaget. Att dessutom ha det till en mörkblå kostym, blir inte mer rätt för mig. Svart slips hör hemma på begravning, inte på bröllop, det är min åsikt. 

  • Mariia­a81
    Äldre 31 Jul 12:18
    #4

    Ok, ska tänka på det :) Svårt bara, som sagt, att hitta något som matchar en kostym som nästan är svart men som i själva verket är mörkblå.

  • Äldre 31 Jul 12:18
    #5
    Mariiaa81 skrev 2011-07-31 12:15:25 följande:
    Jo, det är sant men det är svårt att hitta något att matcha den här kostymen med. Vad tycker du passar ihop med mörkblått? :)
    Jag tycker att det allra mesta annat fungerar bra till riktigt mörkt blå. Lila, grönt, blå, gul, rosa osv. Har ni inget färgtema?
  • Mariia­a81
    Äldre 31 Jul 12:22
    #6

    Nja...inget direkt färgschema men jag kommer att ha en bukett med mycket olika färger; mörkgrönt, mörklila, vinrött, orange etc. Kanske kan ta upp någon färg från den buketten och matcha med slipsen.

  • Silket­uss
    Äldre 31 Jul 12:24
    #7
    Mariiaa81 skrev 2011-07-31 12:22:40 följande:
    Nja...inget direkt färgschema men jag kommer att ha en bukett med mycket olika färger; mörkgrönt, mörklila, vinrött, orange etc. Kanske kan ta upp någon färg från den buketten och matcha med slipsen.
    Jag tycker att det skulle bli riktigt snyggt! Att färgerna i din bukett återkommer i slipsen, menar jag.
  • Silket­uss
    Äldre 31 Jul 12:25
    #8

    Jag menar någon av färgerna, förstås! Har en liten grabb som står intill och vill ha min uppmärksamhet samtidigt. 
     

  • Tårtsm­ula
    Äldre 31 Jul 12:31
    #9
    Silketuss skrev 2011-07-31 12:15:46 följande:
    Nej, jag tycker inte att man ska ha svart slips på bröllop, överhuvudtaget. Att dessutom ha det till en mörkblå kostym, blir inte mer rätt för mig. Svart slips hör hemma på begravning, inte på bröllop, det är min åsikt.
    Svart slips är verkligen inte begravning. På begravning har man vit slips.
  • Silket­uss
    Äldre 31 Jul 12:36
    #10
    Tårtsmula skrev 2011-07-31 12:31:06 följande:
    Svart slips är verkligen inte begravning. På begravning har man vit slips.
    Ja, jag kom just på det, Tårtsmula. Men jag tycker ändå inte att det passar på ett bröllop där man har kostym.
     
Svar på tråden Kan han ha svart slips till mörkblå kavaj?