• Jossen

    Hur mycket för 150 gäster?

    Hej på er!

    Jag är lite nyfiken på hur mycket ni har lagt/kommer lägga på era bröllop med ca 150 gäster?

    Vad är inräknat i priset, vad har ni för mat, musik, lokal etc.

    Satt här hemma och, bara på kul, fnulade ihop en "liten" gästlista... Blev lite förvånad över att vi känner så många kan jag ju säga. Kommer dröja läääänge innan vi kan ha det bröllop vi önskar.

  • Svar på tråden Hur mycket för 150 gäster?
  • förlovadflicka

    1000 kr per person brukar vara rimligt har jag märkt :)

  • förlovadflicka

    Så alltså 150 000 för allt. Behöver ju inte bli så, men så funkar vår budget, fast med färre personer :P

  • imdelicate

    Vi kommer bjuda in ca 150 personer, och vi räknar också med ca 1000 kr per person. Det är nog en ganska bra utgångspunkt att börja räkna på, och kanske blir det lite billigare eller lite dyrare beroende på vad man gör för val med mat, lokal osv.

  • Ylva368

    Det beror väl helt på vad du vill ha för fest. Vi räknar med 120' för 90 gäster (exk. resa).

    Många kostnader är engångskostnader (kläder, transport, musik) och påverkas inte av antalet gäster. Använd budgetverktyget och skriv in det som är viktigt för er.

  • Kattpoet

    Det beror helt på hur ni gör det,    jag skulle kunna klara av mat till 150 personer på  7500- 15000 kr utan problem med  både  buffet, fika och tårta.

    Det gäller bara se vad man kan få, vissa bydgegårdar är billiga att hyra och tar  150 personer utan  problem, då blir det inte så dyrt. 

Svar på tråden Hur mycket för 150 gäster?