• mikkos

Festlokalen har endast utedass...

Vi har fastnat för en lokal som består av en gammal skeppargård och som har själva festlokalen inrymd i ladan. Ladan i sig har jag inte några "problem" med, det är högt i tak ovanför dansgolvet och väggarna är murade. Små fönster längs långsidorna med djupa fönsternischer. Tror det kommer bli jättefint och mysigt då det är dukat och dekorerat sedan. MEN! Så är det ju det där med utedass som känns sådär...

Hur skulle ni som gäst på ett bröllop ställa er till att det endast finns utedass vid festlokalen?

• Svar på tråden Festlokalen har endast utedass...
  • Vott

Jag vet inte, det beror på hur fint utedasset är.

Jag har varit på sunkdass och riktigt fina välskötta som är hur mysiga som helst. Ett fint dass skulle jag inte ha några problem med som gäst.

Men som brud vet jag itne om jag skulle knalla in på något dass med vit långklänning.... Men alla brudar harju inte långklänningar heller  Skrattande

• Darling Daisy

Utedass är inga problem för mig.

Men ni kan ju vara lite extra snälla mot era gäster och informera om utedasset innan, tex i infobrev, på hemsida eller vad ni har för sorts informationskanaler. Sen kan ni ju piffa upp dasset med lite våtservetter, alkogel o annat smått o gott!

• mikkos

Tänkte att vi kanske kunde ställa in någon vacker ljuslykta, blommor, en kanna med vatten och handfat, lyxiga tvålar och fina handdukar..

• Pinkgrape
    mikkos skrev 2011-07-29 23:22:48 följande:
    Tänkte att vi kanske kunde ställa in någon vacker ljuslykta, blommor, en kanna med vatten och handfat, lyxiga tvålar och fina handdukar..
    Ska ni "pimpa" dasset så pass, så borde det verkligen inte vara några problem alls tycker jag :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Väduren

När min bror gifte sig hade de vigsel utomhus och festen i en gamal lada som är fest lokal. På utedasset hade de precis som ni tänkt tänt ljus, hade blommor och fina tvålar.  Det blev till och med såpass mysigt att gäster uppmanade andra gäster att gå in å kika.

• Aniara4

Ja, det är ju verkligen skillnad på utedass och utedass. Ett smutsigt, fullskitet dass är ju ingen höjdare, men är det rent och välskött, och allra helst med en fläkt där nere som håller lukten borta, så kan det vara helt ok. Särskilt om ni gör i ordning som ni har tänkt med fina tvålar, rena handdukar osv. Tänk på att ha gott om vatten till handtvättning!

Men känns det inte lite otryggt att lämna tända ljus i en träbyggnad?

• mikkos

Inte om man har ljusen i en lykta väl?

• Mysan82

Jag hade inte brytt mej ett dugg om det var utedass el inte, särsklit inte om ni gör det så fint som ni beskriver att ni vill göra. Men är det bara en toalett? Har ni många gäster så hade jag nog försökt att få tag på utterliggare toaletter i form av baja-major... det finns riktigt fina sådana nu. Är det många gäster o alla ska gå på dass efter maten så kan det bli långa köer osv... Bara en tanke!
    Nu vet jag inte hur många ni ska vara och så men det är ju ett alternativ som ni kan kolla upp!
    Kramar

• Fracklands

Jag hade beställt ut två baja-major, nya fräscha och med god doft och pimpat de istället

Svar på tråden Festlokalen har endast utedass...