• Tinzi
    Äldre 29 Jul 20:59
    2987 visningar
    9 svar
    9
    2987

    Vade kostade det er att ett tryckeri gjorde era festhäften?

    Jag orkar verkligen inte krångla mer m. vårt festhäfte. Vi skka ha 90 gäster, och jag har i stort sett allt klart på datorn,MEN det jobbiga är att få till det så att varje text ligger på rätt sida osv. Orkar inte fixa detta....

    Vad kostade det er att lämna in till trycker?
    Pris per st? totalt? antal?

    Vad var ni tvungna att ha gjort själva resp vad gjorde de?

  • Svar på tråden Vade kostade det er att ett tryckeri gjorde era festhäften?
  • Tinzi
    Äldre 31 Jul 09:33
    #1

    *puffar* ingen som låtit ett tryckeri göra festhäftena?

  • missi8­0
    Äldre 31 Jul 11:02
    #2

    Hej, vi kände likadant och betalde 1300 kr för 50 st festhäften. Det gick smidigt, bara att skicka in och hämta två dagar efter. Vi tyckte det var värt pengarna.

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 31 Jul 14:53
    #3
    missi80 skrev 2011-07-31 11:02:11 följande:
    Hej, vi kände likadant och betalde 1300 kr för 50 st festhäften. Det gick smidigt, bara att skicka in och hämta två dagar efter. Vi tyckte det var värt pengarna.
    Vart skickade du dem? :)
  • marime­kko86
    Äldre 31 Jul 14:58
    #4

    Vi har 80 gäster och jag orkar inte heller krångla med det där...jag har gjort själva utsidan, pärmen som påminner om inbjudningskorten och jag har skrivit vad som skall vara innehållet...men orkar inte heller skriva ut 80 st sånna, blir ju dyrt med bläckpatroner också så jag tror det är värt att låta ett tryckeri göra det.! Sparar ju massa tid framförallt.!

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 31 Jul 15:01
    #5

    Vi har fått en offert på 700kr för 100 program med 16 sidot , inget tryck på omslaget som är i tjockare papper. Tror de heter USAB och det tar 5 arbetsdagar.

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 31 Jul 15:02
    #6
    fru2011kanske skrev 2011-07-31 15:01:48 följande:
    Vi har fått en offert på 700kr för 100 program med 16 sidot , inget tryck på omslaget som är i tjockare papper. Tror de heter USAB och det tar 5 arbetsdagar.
    Oj, det är ju inte så dyrt! Vi behöver 35 häften, kanske skulle man lämna in dem ändå...
  • Oberon
    Äldre 1 Aug 11:20
    #7

    Vi hade ett ganska maffigt festhäfte i färg, vissa sidor genomskinliga och liknande så vi fick det precis som vi ville ha det, kostade cirka 65 kronor styck eller nåt i den storleksordningen.

  • tout lamour lamour
    Äldre 1 Aug 11:30
    #8
    Oberon skrev 2011-08-01 11:20:41 följande:
    Vi hade ett ganska maffigt festhäfte i färg, vissa sidor genomskinliga och liknande så vi fick det precis som vi ville ha det, kostade cirka 65 kronor styck eller nåt i den storleksordningen.
    Åh det låter häftigt! Finns det någon möjlighet att få se vad ni hade i häftet? Jag skulle också vilja göra något lite "mer" men vet inte riktigt vad... :)
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 1 Aug 11:53
    #9

    35 festhäften och 100 vigselprogram hos inknart.se skulle kosta 1745 kr, säger dem, rätt ok tycker jag :)

Svar på tråden Vade kostade det er att ett tryckeri gjorde era festhäften?