Jag älskar och hatar Louboutin...
När jag fyllde 25 i mars fick jag av min sambo ett par (äkta) Christian Louboutinskor. Heeelt underbart! Hade aldrig vågat önska mig det, och jag typ grät av glädje:) Svarta simple Pump 100 mm klack med klassisk röd sula.
Tyvärr var de alltför små (deras storlekar är lite små) så vi fick lov att skicka tillbaks dem (fick alla pengarna tillbaks tack och lov). Nu är det ju så att de äkta sidorna på nätet är inte många och sortimentet är ofta begränsat, de bästa skorna och storlekarna går först. Efter att ha övervakat och tittat på sidan någon månad hade det kommit in ett par i MIN storlek (39)! Vi beställde igen och den här gången hade han fått en rabattkod som dessutom gav honom 20 % rabatt. Sweet!
DHL segar sig som vanligt och efter mycket om och men fick vi även dessa skor. Men fuuuck- även dessa var liiite för små. Ska det vara Louboutin ska de sitta som ett smäck tänker jag och vi skickar tillbaks dem igen.
Ytterligare ett par månader hinner gå innan jag hittar ett par supersnygga med lite högre (12 cm) klack, vi slår till på stl 40. Rabattkoden är självklart avverkad så den kan vi inte använda igen tyvärr.
I dag åkte vi till DHL-centralen och hämtade dem (eftersom de inte behagar lämna dem hos oss), stressade innan jobb - och jag sliter upp paketet och skorna är suuupersnygga! MEN - när jag går omkring i dem inser jag att de är.... trumvirvel... lite för stora! De glappar i hälen samtidigt som det faktiskt gör ont framme vid tån - "trampdynan" på mina fötter verkar inte stämma överens med skons innersula, känns jätteskumt. Jag har sällan problem att gå i höga klackar och dessa kändes direkt obekväma. Har inte testat att lägga i ett inlägg ännu. Det skulel lätt kunna lösa det lilla glappet som blir i hälen men frågan är om det löser det andra problemet - att de faktiskt är jävligt obekväma.
Fattar ni att jag är frustrerad?! Har gått över 4 månader och min sambo ville bara ge mig mina drömskor - hur svårt kan det vara, måste han tänka... Då det är märkesskor känner jag att det ska kännas rätt och absolut inte göra ont. Nu tvivlar jag på att det finns ett par i stl 39,5 som dessutom känns riktigt bekväma. Blir irriterad på komforten och inte på storlekarna egentligen.
Ska jag skicka tillbaks dessa (över 4000-kronorsskorna) eller ska jag lägga i inlägg? Ska vi beställa på nytt om vi får chansen till ett par snygga 39,5:or? Ska vi ta oss till huvudstaden om det nu finns Louboutinskor där? Vilket projekt!