• lundabrud

Jag älskar och hatar Louboutin...

När jag fyllde 25 i mars  fick jag av min sambo ett par (äkta) Christian Louboutinskor. Heeelt underbart! Hade aldrig vågat önska mig det, och jag typ grät av glädje:) Svarta simple Pump 100 mm klack med klassisk röd sula.

Tyvärr var de alltför små (deras storlekar är lite små) så vi fick lov att skicka tillbaks dem (fick alla pengarna tillbaks tack och lov). Nu är det ju så att de äkta sidorna på nätet är inte många och sortimentet är ofta begränsat, de bästa skorna och storlekarna går först. Efter att ha övervakat och tittat på sidan någon månad hade det kommit in ett par i MIN storlek (39)! Vi beställde igen och den här gången hade han fått en rabattkod som dessutom gav honom 20 % rabatt. Sweet!
    DHL segar sig som vanligt och efter mycket om och men fick vi även dessa skor. Men fuuuck- även dessa var liiite för små. Ska det vara Louboutin ska de sitta som ett smäck tänker jag och vi skickar tillbaks dem igen.
    Ytterligare ett par månader hinner gå innan jag hittar ett par supersnygga med lite högre (12 cm) klack, vi slår till på stl 40. Rabattkoden är självklart avverkad så den kan vi inte använda igen tyvärr.
    I dag åkte vi till DHL-centralen och hämtade dem (eftersom de inte behagar lämna dem hos oss), stressade innan jobb - och jag sliter upp paketet och skorna är suuupersnygga! MEN - när jag går omkring i dem inser jag att de är.... trumvirvel... lite för stora! De glappar i hälen samtidigt som det faktiskt gör ont framme vid tån - "trampdynan" på mina fötter verkar inte stämma överens med skons innersula, känns jätteskumt. Jag har sällan problem att gå i höga klackar och dessa kändes direkt obekväma. Har inte testat att lägga i ett inlägg ännu. Det skulel lätt kunna lösa det lilla glappet som blir i hälen men frågan är om det löser det andra problemet - att de faktiskt är jävligt obekväma.

Fattar ni att jag är frustrerad?! Har gått över 4 månader och min sambo ville bara ge mig mina drömskor - hur svårt kan det vara, måste han tänka... Då det är märkesskor känner jag att det ska kännas rätt och absolut inte göra ont. Nu tvivlar jag på att det finns ett par i stl 39,5 som dessutom känns riktigt bekväma. Blir irriterad på komforten och inte på storlekarna egentligen.
    Ska jag skicka tillbaks dessa (över 4000-kronorsskorna) eller ska jag lägga i inlägg? Ska vi beställa på nytt om vi får chansen till ett par snygga 39,5:or? Ska vi ta oss till huvudstaden om det nu finns Louboutinskor där? Vilket projekt!

• Svar på tråden Jag älskar och hatar Louboutin...
  • Jossen

Sådan skor brukar väl töja sig lite efter ett tag och forma sig efter foten, kanske ska du hellre ta ett par som är liiiite för små?:)

• Flodis Hjärtat

Åh...vill också ha!

Men en tanke, gör de skor i 39,5? Har inte sett det, jag har samma problem som du nämligen. vanligen är 38 för litet och 39 för stort och då behövs 38,5 vilket nästan aldrig görs f örutom i gymnastikskor7löpardojjor.

Testa med i lägg och känn hur det känns, det skulle jag ha gjort.

Visst det finns CL skor i huvudstaden men garanterat mycket dyrare. Min kompis va inne i en affär och testade ett par pumps och de gick loss på dryga 10.000 kr.

Lycka till!

• lundabrud

oj, ja jag tänkte också att de är mycket dyrare i butik (i Sverige)... Det finns i 39,5, iaf vad jag har sett i vissa (andra) storlekar. Kanske inte alla? 39 kändes små, jag har vanligtvis 39 i skor men tydligen gör de så små storlekar att man bör ta en storlek större (i mitt fall 40). Så här ser de ut iaf, de som jag har hemma nu:
  • Flodis Hjärtat

Så snygga!!!

Bra att vet a att de görs i halv storlekar, visste inte det.

För små skor är det värsta som finns, så de mindre skulle jag inte valt, men det är ju jag!

Oavsett vad du gör så är det SÅÅÅ FINA!

• lundabrud

Just dessa finns inte i lager i 39,5 så klart... Blev framför allt riktigt förvånad och förbannad när jag insåg att de inte alls passade på min fot. jag har inte ovanligt breda eller smala fötter vad jag vet och har aldrig haft problem med "vanliga" Bianco/Din Sko/Nilsson-skor, men just dessa asdyra assnygga märkesskorna, ja DE ska ju sitta sjukt obekvämt. Kom igen liksom...

• Bobou

Det är jättesynd på så snygga skor! Men alltså fötter är ju olika, även om man har "normala" fötter, och vissa skor passar bara inte ens fotform. Nu hade du ju otur, men ibland är det andra hållet, att man hittar ett par billiga skor som sitter som en smäck!

Om du har möjlighet, gå in i en butik som saluför Louboutin och prova ut en modell och storlek som funkar, som du sedan beställer på nätet. (Det kanske finns i Köpenhamn? Är ju närmare om du nu bor i Lund.) Det kanske är lite fult att göra så, mot butiksägarna menar jag, men man får hoppas att de har andra kunder med större betalningsförmåga...

• lundabrud

Bor i Örebro, men kommer från Lund. Ska dock ner om ett par veckor så det är absolut en idé! Det enda problemet är ju att de flesta storlekar är slut på Luisaviaroma.com (där jag beställt), och de kan inte svara på när nya kommer in. Kanske just den modellen (som bilden visar) inte passar min fot, men någon annan... Tack för tipset om Köpenhamn.

• wahlstrm

Finns Louboutains i STHLM på Birgerjarlsgatan bredvid Gucci-butiken. Zavanna eller nått sånt heter butiken?

• EllaBella
    wahlstrm skrev 2011-07-29 15:50:33 följande:
    Finns Louboutains i STHLM på Birgerjarlsgatan bredvid Gucci-butiken. Zavanna eller nått sånt heter butiken?
    Skor är ju svårt att köpa online tycker jag. De kan ju variera lite i passformen mellan modellerna också. Precis som wahlstrm skriver så finns de på Savannahs i Stockholm, www.shopsavannahs.com/system/search/search.asp&g=0
  • lundabrud

Provade dem idag igen med förhoppningar om att "det inte skulle vara så farligt" som jag tyckte igår... men nepp, fortfarande lika ont. Får helt enkelt skicka tillbaks dessa. också. För tredje gången. Provar ut en bra modell i Köpenhamn senare i sommar och hoppas på att hitta dem online...

• majflicka

Mmm jag hade fantiserat om ett par Louboutin skor (sko fantast som jag är Flört) och slog till när jag var i Dubai, lyx Meckat. Blir lycklig bara jag tittar på dem (skäms över att skriva det). Dock så är de INTE bekväma. Går inte för mig att ha på mig dem mer än kortare stunder. Jag får sitta hela bjudningar igenom i de skorna. Så för mina fötter är det kört men det kan ju kanske funka för dig om du är på ett ställe med större sortiment så du får prova dig fram till rätt modell...

• Sebastiána

Jag köpte ett par Louboutin extremt billigt av en tjej som fått fel storlek = för små. De är egentligen för små till mig också, men eftersom de är så höga åker ju hela foten fram och då glappar det lätt i hälen (medan det klämmer rejält framme vid tårna) och om det varit "rätt" storlek är jag rädd att de hade trillat av helt. Det är de snyggaste skorna jag har, men jag kan egentligen inte gå i dem (på grund av att de är så höga alltså och på grund av att de klämmer).

• lundabrud

Känns bra och dåligt att höra av andra att de är obekväma - det gör mig mer säker på att jag ska skicka tillbaks dem, samtidigt som hoppet sjunker om att jag någonsin ska hitta ett par bekväma... Jag vill liksom kunna ha dem på mig, jag har som jag tidigare skrev inte problem att gå i klackar i vanliga fall... I värsta fall får jag väl satsa på ett par andra "märkesskor" som sitter som gjutet. Han är go, min fästman, och jag kommer ge honom en rejält fin present på hans 30-årsdag i november :)

Svar på tråden Jag älskar och hatar Louboutin...