• Pinkgrape

    Vigselprogram, vad skriver man?

    Jag tänkte börja skriva vigselprogrammet under nästa vecka eller i helgen. Jag kom då på att jag inte riktigt vet vad man ska ta med och sådär. Vad skriver ni i era vigselprogram?


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Vigselprogram, vad skriver man?
  • Tittij

    Det är väl ett körschema typ? Ingångsmusik Psalm 1 Inledande bibelord Vigselceremoni Solosång Osv Nån som kanske har lust att dela med sig av sitt? Vi ska oxå göra vårt nu

  • Gwennie

    www.svenskakyrkan.se/default.aspx

    Rubrikerna för de olika momenten brukar stå utskrivna i vigselprogrammet. Sen är det ganska vanligt att skriva ut texten på de gemensamma psalmerna så att man inte behöver blädda i psalmböckerna, samt att titlar på eventuella övriga musikstycken är med. Eftersom många av våra gäster är musikintresserade har vi också lagt till vem som skrivit text och musik, samt ett litet citat från varje låt.
    På sista sidan finns ofta ett litet tack till dem som medverkat under vigseln; präst, brudfölje, textläsare osv.

    Kan maila er vårt program så får ni ett exempel :)

  • Gwennie

    Lägger ut en bild istället - enklare

    Vikt A4, ut- och insida!



  • Tittij

    Åh vad bra, vad gulligt av dig att lägga ut ditt vigselprogram. Ska knåpa ihop vårt och ta med till prästen så får hon kolla att det stämmer

  • Gwennie
    Tittij skrev 2011-07-28 08:33:29 följande:
    Åh vad bra, vad gulligt av dig att lägga ut ditt vigselprogram. Ska knåpa ihop vårt och ta med till prästen så får hon kolla att det stämmer
    Så länge man inte rör runt för mycket i själva vigselakten så verkar man kunna välja rätt mycket själv i vilken ordning man vill ha sånger och psalmer om man bara gör det i samråd. Vår präst var i alla fall väldigt flexibel.
    Vi har ju lagt in en låt mitt i vigselakten för att vår son ska cykla in med vigselringen då, men det var inte heller några bekymmer - hon verkade mest tycka att det var lite kul att vi ville göra något eget av det.

    Lycka till!
  • Angelika&Simon

    Här står det stilla. Men vilken bra tråd. Ger mig idéer. :)

  • Pinkgrape

    Jag har inte tänkt på det tidigare, men nu när jag läser igen, vad fint att ha en liten bit ur låttexterna i häftet sådär Gwennie :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Vigselprogram, vad skriver man?