• Sarah Friberg

    Fotograf och Filmare på samma bröllop

    Någon som har erfarenhet av att ha fotograf och filmare samtidigt på sitt bröllop? Måste vara svårt att samarbeta, filmaren vill en sak och fotografen en annan sak. Dela gärna med er av era erfarenheter!

  • Svar på tråden Fotograf och Filmare på samma bröllop
  • wahlstrm

    Eftersom det sannolikt är fotografen som har bäst videokamera så kan det ju vara en ide att fråga den om den kan fixa både och :)

  • MKF

    Själv skulle jag tycka det var svårt att båda filma och fota ett bröllop. Jag kan ju inte hålla i två kameror samtidigt och även om man kan filma med nya digitala systemkameror kräver de en helt annan typ av utrustning för att få det bra.

    Det bör fungera att ha både filmare och fotograf på samma bröllop. Är det en liten kyrka kan det bli lite trångt och fotografen måste i första hand undvika att gå i vägen för filmkameran allt för ofta.

  • happiness

    Vi hade ett team på 2-3personer som fotade och filmade samtidigt och det funkade jättebra. Tror inte att en vanlig proffs fotograf är lika duktig på att filma som på att fota. Så därför är mitt tips att hitta företag som riktar in sig på båda delarna i sitt företag. Vill du veta vilket företag vi hade kan jag inboxa dig.

  • Oberon

    Vi hade både och, fotografen gick runt, fotade or olika vinklar och liknande, filmaren hade riggat en fast kamera från en vinkel och filmade med en handhållen ur en annan vinkel. Fungerade perfekt!

    Se till att de två hinner prata ihop sig samt prata ihop sig med prästen innan bara.

  • wahlstrm
    MKF skrev 2011-07-27 08:50:25 följande:
    Själv skulle jag tycka det var svårt att båda filma och fota ett bröllop. Jag kan ju inte hålla i två kameror samtidigt och även om man kan filma med nya digitala systemkameror kräver de en helt annan typ av utrustning för att få det bra.

    Det bör fungera att ha både filmare och fotograf på samma bröllop. Är det en liten kyrka kan det bli lite trångt och fotografen måste i första hand undvika att gå i vägen för filmkameran allt för ofta.
    Det kräver en helt del extra utrustning om man ska göra en Hollywoodfilm eller ett avsnitt av House eller så.
    Men att filma mindre evenemang går faktiskt väldigt bra utan en masssa extra utrustning.
    Kameramannen kommer garanterat ALDRIG vara med på bild heller ;)

    Hittar man två personer som jobbar bra ihop så är det ju givetvis det bästa om än dyrare :)
    (Men det går att göra ensam om det behövs)
  • Flodis Hjärtat

    Försöker själv hitta en filmare till mitt bröllop i slutet på augusti, ngn som kan tipsa?!

  • wahlstrm
    Oberon skrev 2011-07-28 13:11:40 följande:
    Vi använde oss av Gustaf Pak, vi har inte sett slutprodukten men han kändes riktigt proffsig och med bra utrustning. pakfilm.se/
    Riktigt fint (bara sett exempel på hemsidan) och bra pris också :)
  • Flodis Hjärtat

    Ska kolla det, men 19500 kr vr lite i högsta laget för oss men jag mailar och kollar!

    tack!

Svar på tråden Fotograf och Filmare på samma bröllop