Slöja eller inte?
Usch - jag är lite fundersam, ska man ha slöja eller inte?
Hur gör ni och varför?
Jag är osäker på om jag ska använda min slöja eller inte.
Usch - jag är lite fundersam, ska man ha slöja eller inte?
Hur gör ni och varför?
Jag är osäker på om jag ska använda min slöja eller inte.
NEJ, inte slöja för mig...
Varför? Jag tycker inte det är så värst snyggt helt enkelt...Eller klart det kan vara fint, men för det mesta tycker jag inte att det är snyggt. Sedan avskyr jag att ha saker i håret och ha håret uppsatt. Kommer gå och oroa mig hela dagen över slöjan, att den inte sitter fast ordentligt eller att den inte ser bra ut osv.
jag ska inte ha slöja... bara för att jag helt enkelt inte vill ha det :)
Jag ska ha slöja!
Jag hade först inte tänkt det. Ville först bara ha ett fint hårsmycke, sedan blev det flor också. En dag sa dock min dotter att "Mamma, varför ska du inte ha slöja?" och jag.. ja, jag sa att jag inte ville det. Då sa hon "Vad tråkigt. Då kommer du aldrig få ha slöja." Jag började då fundera på saken och hon har rätt. Fina hårsmycken och diverse såna saker kan man ju ha om man ska på fest eller liknande. Slöja, det har man ju dock bara på bröllop (när man själv är brud) och jag ville inte missa det :)
Kan ju tillägga att jag bara kommer ha det under vigseln i kyrkan, inte senare under middagen/festen.
Jag funderar på om det kan bli "för mycket" med slöja. Troligen kommer det bli en enkel uppsättning med lite hårnålarbara, och en tiara då förståss.
Haha då är då det jag ska ha på mig aaaalldeles för mycket :P Min klänning har en stor tyllkjol med nästan 3m långt släp. Broderier och pärlor på överdelen och ett svart band i midjan. Kommer till det ha en svart bolero i spets, armband, halsband, örhängen, diadem och slöja som är 2m lång :) Ja, ska även ha ett par svarta pumps och en brudbukett :)
Denna frisyren eller en variant som är väldigt lik den tänker jag ha. Kommer fästa slöjan på samma sätt :)
Hur kan det bli för mycket? Slöja är för mig en del av bröllops "uniformen". ;)
jag ska ha slöja (och tiara, örhängen, halsband och armband).
jag lånar min mammas slöja, den är en halvlång variant i två lager och med broderade blommor längs kanten.
provade hela "stassen" idag för att känna efter om det var nåt jag ville ta bort eller ändra på, men det blev bara så jäkla bra ihop med min trefärgade klänning med 2 meter släp.
jag tycker det kan vara smart att låna en slöja (alltid finns det nån i ens närhet som har en) som man kan ha med sig när man går på hårkonsultationen och prova med och utan och känna efter vad som känns bäst och som man tycker ser bäst ut.
Jag har en 3/4 lång klänning med bara axlar och en lite kortare slöja. Tänkte ha diadem + flor först men sedan provade jag "min" slöja och föll pladask både jag och min mamma Eftersom jag har lite kortare klänning men ändå stort kyrkobröllop ville jag ha ngt extra för att verkligen känna mig "brudig"
Sedan måste jag ju säga också att jag tycker det är fantastiskt vackert, går inte att komma ifrån.
Enda sättet för dig att veta är att prova slöja till klänningen, går inte att förutse hur man ska känna inför det annars tror jag. Lycka till med valet!
Jag ska ha slöja , jag tänkte först köra utan, men när jag sen pröva med Så var det helt klart att jag ska ha slöja jag kännde mig mycket mer som en brud med slöja !!!!!!
Jag tänkte först bara ha tiara men valde att ha både och för att slöjan skulle kunna dölja vissa områden på ryggen och boosta självförtroendet. Och håller med 2011bröllop, man känner verkligen som en brud med slöja.
Jag ska inte ha slöja. Mest för att jag planerar att ha en röd brudklänning och jag har hittills inte sett några röda slöjor. Sedan vill jag ju gärna ha ett hårsmycke som går ner på pannan och då tycker jag att det blir för mycket...
Tänkte absolut inte ha slöja.. sen fick jag prova en ganska kort när jag provade klänning och ba JO! jag måste ha slöja! så jag köpte en jätte slöja och är super nöjd! :D
Jag ska inte ha, med anledning av att jag har långt hår och ska ha det halvt uppsatt . Håret ska helt enkeltfå tala för sig själv tänkte jag.
Jag tycker att slöja kan vara allt från supersnyggt till väldigt illa. När man har slöja kring ansiktet är jag inte störtförtjust men fäst i nacken kan det vara en snygg accessoar
Jag är i valet och kvalet om jag ska ha slöja eller inte. Det hänger mycket på min klänning som jag väntar på. Är den som jag har tänkt mig blir det ingen utan då blir det uppsättning och lite hårdekorationer bara. Ska jag ha min första klänning blir det troligen slöja till. Jag har typ 4 att välja på... Ähh, vi får se
Hur kommer det sig att du har fyra klänningar? Jag har iof två, den andra köpte jag bara för den var så billig...
Jag funderar på att ha en enkel uppsättning. Jag vet inte riktigt hur man ska fästa slöjan heller, den har någon form av "kam" - men vet inte riktigt hur den ska sitta.