Vinterbröllop 2011/2012?!
Hej!
Någon mer än jag som planerar ett vinterbröllop till jul i år eller jan-mars nästa år?
Kul att höra hur ni funderar med ev. tema, bukett, inbjudningar mm.
Hej!
Någon mer än jag som planerar ett vinterbröllop till jul i år eller jan-mars nästa år?
Kul att höra hur ni funderar med ev. tema, bukett, inbjudningar mm.
hoho!
Jag försöker planera. Hitta inspration osv. Vi vill gifta oss i Åre. Vart ska ni gifta er? :)
Här är en till!
Vi gifter oss 4/2-12 i Härjedalen. Vi kör helt på vintertemat och har vinterkänsla inbjudningskorten och dekorationerna. Jag kommer inte ha en bukett med levande blommor utan en broschbukett. Tror det kan bli fint när den gnistrar ikapp med snön (vi har vigseln utomhus). Hur gör ni, gifter ni er inomhus eller utomhus?
Hej. vi skriver även på denna tråd :) www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m3911932.html
vår temafärg är vinröd. och till det blir det vitt och silver. jag kommer inte ha så mycket tydligt vintertema men den känslan kommer finnas i det mesta. och jag tycker en djup röd färg är mysigt mustig och varm som passar till vintern. färgen baseras på de riktigt mörka rosorna man kan köpa så det kommer vara mycket såna överallt.
vi ska vara inne på ett slott med en stor öppen spis som det ska eldas i.
har ni tankar om plats i åre? kan ju vara svårt/dyrt att boka något en lördag på vintern i åre.. om man vill vara där när det är skidsäsong.. men kanske under lågtiden innan jul eller efter nyår, de veckor det inte är studentveckor. om jag skulle vara där skulle jag vilja hitta nån lokal med rätta fjäll-känslan och inte "holidayclub". jag själv tycker att restaurangen i rödkullen är fin, vet inte hur stort ni ska ha eller hur stor den lokalen är... eller om man kan boka.. finns nån fler i rödkullen/ullådalen men som jag tror är svårare att ta sig till med bil.. men som är fin.
Gud vad fint med utomhusbröllop i snön! Buketten är jättefin.
Öppen spis låter också supermysigt, vi får nöja oss med mycket ljusstakar och några eldar (i järnbehållare) utanför.
Vi gifter oss ganska tradiotionellt i en kyrka i Malmö med vigsel på en restaurang på ett gammalt slott i Malmö. Har inte fått till det här med temafärg ännu. Funderar lite på guld...Kanske guldtext på inbjudningskorten, någon form av guld på borden....Kanske guldband kring buketten. Vill gärna ha en "vanlig" färg också, kanske mörkgrönt eller mörkrött. Vi gifter oss den 3 december, helgen då det är första advent så det får ju inte heller bli för "juligt".
Funderar på hur vi ska ta oss från kyrkan, ska ni ha någon annorlunda transport från vigselplatsen till festlokalen?
Visst ska det bli underbart med bröllop men håll med om att det är mycket att tänka på. Jag känner att jag får säga till mig själv ibland att lägga det åt sidan en stund så att jag inte tänker på detta all min lediga tid....
Haha ja jag har samma problem. min hjärna snurrar hela tiden. men har faktiskt lyckats ha flera veckor i vår utan att jag planerat eller grejat med något.. och jag gillar planering :P
ja vi gifter oss 17 december och vill inte heller ha för juligt. därför har vi lagt stor vikt vid att det ska va mörkare rött och inte "julrött"... och guld känns mer jul för mig och silver mera vinter så vi tog silver till det..
i vårat slott finns ett superfint kapell på baksidan så vi har ingen transport alls.. eller, min kille är militär så vi ska gå under en sabelhäck som "utgång" :)
mörkgrönt är ju fint tycker jag, kan ju bli bra med guld. sen är ju mycket annat vitt så det bryter upp det tunga mörka... guld kan ju vara lite tungt ibland oxå.
Hej! Vi ska gifta oss den 14/1 2012, på vår treårsdag. Vi ska gifta oss i stadshuset och sedan åka limousine till festlokalen i Sollentuna där vi bjuder våra nära och kära på bröllopsmiddag och fest.
Vi gör mycket själva för att hålla kostnderna nere. Förra veckan åkte vi till tyskland för att köpa alkoholen :)
Vi valde ganska snabbt lila som tema färg och sedan har några "sidofärger" tillkommit. Svart och silver och lite limegrönt. Och vitt såklart. Våra inbjudningskort som vi gjort själva är i svart, silver och lila och vi kommer nog göra festprogrammen och tackkorten i samma färger och stil.
KIka gärna in på min blogg!