• Kimsen
    Äldre 26 Jul 19:42
    4904 visningar
    4 svar
    4
    4904

    Dikt på bröllopet

    Behöver lite hjälp av er därute...


    I fredags gifte vi oss och vår vigselförattare läste upp en dikt för oss under vigseln. Självklart glömde jag fråga henne om vad den hette och jag kan bara inte hitta den. Har ett litet minne av att jag läst den här inne i nåt forum förut så jag hoppas på att nån som läser detta hittar rätt :o)


    Jag vill så gärna ha den kvar så vi om några år kan läsa den igen och minnas vår dag.


    Det är den där det är nåt om att "han är den enda som ser att hon är..." och tvärtom. Eller nåt liknande.


    Hoppas det kan hjälpa och att nån vet vad jag menar. Förlåt om det var lite luddigt.


    Tack från Fru Franklin

  • Svar på tråden Dikt på bröllopet
  • Freaki­e
    Äldre 26 Jul 19:46
    #1

    Det råkar inte vara denna som du menar, "Måhända":


    http://alltidvi.blogspot.com/2008/01/dikt-mhnda.html

  • Kimsen
    Äldre 26 Jul 19:52
    #2

    Tack så jättemycket! Precis på pricken på första försöket.


    Du har räddat min dag.. Tack! va glad jag blev... :o)


    Nu funderar jag på om hon inte kanske läste en till tom. Kändes som om hon pratade längre innan sjäva "akten" kom igång.. men jag minns inte.. konstigt. Nerverna kanske.. ;o)

  • Freaki­e
    Äldre 26 Jul 19:57
    #3
    Kimsen skrev 2011-07-26 19:52:50 följande:

    Tack så jättemycket! Precis på pricken på första försöket.


    Du har räddat min dag.. Tack! va glad jag blev... :o)


    Nu funderar jag på om hon inte kanske läste en till tom. Kändes som om hon pratade längre innan sjäva "akten" kom igång.. men jag minns inte.. konstigt. Nerverna kanske.. ;o)


    Har ganska nyligen själv letat efter dikter så vet vilka som är de vanligaste
  • Aleta
    Äldre 26 Jul 19:58
    #4

    Kan vara kul att veta att det är en fri översättning av ett citat från en film som heter "Livet från den ljusa sidan" (As good as it gets).
    http://www.imdb.com/title/tt0119822/ 

Svar på tråden Dikt på bröllopet