• KirsiLaa

Favors?

Ska ni ha favors på bröllopet och isåfall vad? Kostnad? 

Om ni inte ska ha, varför inte?

Själv försöker jag besluta om vi ska ha det eller inte. Hittar en massa fint att köpa, och har miljoner pysselidéer... Vet inte riktigt vilken ände jag ska börja beslutandet. :D 

• Svar på tråden Favors?
  • Aleta
    Vi hade inte, tycker inte att det är kul att få udda prylar, det finns så mycket hemma ändå så att man blir tokig. Jag hade lämnat kvar själv så då är det inte så konstigt att jag inte hade det. 

En chokladbit hade jag ätit upp, men är det verkligen en "favor"? 
    Något att äta känns som att det hör ihop med att lyxa till middagen. 

Det var en trevlig tråd här nyss med massor av udda favortips som jag verkligen hade uppskattat:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-77/m4020343.html
    Det med något trevligt pyssel till om man nu gillar att pyssla.
  • KirsiLaa

Åh, tack för tipset. Jag sökte lite innan jag postade mitt inlägg, men hittade inte en enda tråd. 
    Såg nu att det var på grund av stavningen...  

• Aniara4

Nä, det struntar vi i, det verkar onödigt. Ska det vara något som folk verkligen har glädje och användning av så blir det för dyrt, och nåt billig fjams vill vi inte ge dem... Man behöver ju inte importera precis allt man ser i Hollywood-filmerna!

• Aniara4
    Aniara4 skrev 2011-07-25 18:41:46 följande:
    Nä, det struntar vi i, det verkar onödigt. Ska det vara något som folk verkligen har glädje och användning av så blir det för dyrt, och nåt billig fjams vill vi inte ge dem... Man behöver ju inte importera precis allt man ser i Hollywood-filmerna!
    Äsch, nu lät jag nog lite stroppig igen. Vill man ha favors ska man såklart ha det, gästerna uppskattar säkert tanken oavsett vad det är för något. Men vi kommer inte att ha några.
  • Aleta
    SnartFruSir skrev 2011-07-25 18:42:50 följande:
    Vi ger gästerna var sitt dekorerat champagneglas. Kostnaden blir ungefär 8 kr/st
    Blir ni ledsna om man inte tar hem sitt glas?
    Jag är nyfiken, för själv vill jag absolut inte ha fler udda glas i skåpen.
    Jag har hört siffror på att ca 75-80% av gästerna lämnar kvar gåvorna, vet inte om det stämmer. 
  • sollan

Vi ska ha detta...Silvriga choklad hjärtan i rosa Organzapåse...Kostnad ble väl knappt en femma per gäst =)

• Bettina

Vi har köpt 25 skolböcker med pennor, 3 sagoböcker, 1 myggnät, 300 doser med stelkrampsvaccin, 40 doser med poliovaccin som vi har fördelat på våra gäster.

vi har skrivit en fin lapp och lagt i en organzapåse vid deras plats. Så här har vi tex skrivit till en av gästerna

Som tack för att du vill fira vår dag med oss, så har vi köpt 6 doser med stelkrampsvaccin från dig,  via Unicef som gravida kvinnor i Uganda kommer att få

• Bettina

Allt detta kostade bara 381 kr

• Aleta
    Bettina skrev 2011-07-25 20:10:57 följande:
    Vi har köpt 25 skolböcker med pennor, 3 sagoböcker, 1 myggnät, 300 doser med stelkrampsvaccin, 40 doser med poliovaccin som vi har fördelat på våra gäster.

vi har skrivit en fin lapp och lagt i en organzapåse vid deras plats. Så här har vi tex skrivit till en av gästerna

Som tack för att du vill fira vår dag med oss, så har vi köpt 6 doser med stelkrampsvaccin från dig,  via Unicef som gravida kvinnor i Uganda kommer att få

Det där tycker jag är så himla fint. Jag hade definitivt fått en tår i ögat om jag varit gäst på ert bröllop.Hjärta
Svar på tråden Favors?