• Aurelia

    singelsex utan att bli sårad eller avtrubbad- hur gör man?

    (Säkert helt fel inlägg på en bröllopssida, men kanske har ni gamla erfarenheter eller så gömmer sig några singlar här ändå...)

    Ja, hur gör man? Jag har bara varit singel 1½ månad efter ett längre förhållande. Vi hade knappt något sexliv alls länge och jag längtar nu så efter att få njuta av att jag är singel, att få känna mig uppskattad och att få närhet och sex - men jag är absolut inte redo för att kasta mig in i en seriös relation på ett tag. Älskar "kicken" man får av att träffa någon på krogen som verkligen vill ha en, men one night-stands lämnar ändå alltid en känsla av tomhet och lite förödmjukelse. Hur gör ni andra som varit/är singlar men inte vill leva i celibat?
  • Svar på tråden singelsex utan att bli sårad eller avtrubbad- hur gör man?
  • baby freeze

    Känslan av tomhet kommer man inte ifrån om man har sex med någon man inte är kär i. Om du däreemot kan ha en avslapnad inställning till det, och se det som något roligt och naturligt, så är det klart att du kan njuta av one-night-stands! Det kan ju faktiskt vara jättekul att ligga med någon som är helt olämplig på alla sätt, bara för att man kan.

  • wahlstrm

    Välj någon som har lite i huvudet så du iaf kan få en trevlig kväll ut av det i övrigt också :)

  • Aleta

    En variant kan vara att inte alltid ha sex. En rejäl flirt där båda vet att man vill ha varandra kan vara en riktig egoboost utan de tomma känslorna efteråt. (Bra om båda vet att det inte blir något efteråt tidigt på kvällen så ingen blir besviken.)  
    Jag hamnade själv i samma situation som du och hade turen att träffa en kille som kände likadant en kväll på krogen. Han var inte heller redo för ett nytt förhållande, ensamstående med barn hemma och hade fått barnvakt en stund. Vi hade båda helt underbart roligt och vi såg ut som ett nyförälskat par för omgivningen som inte kunde hålla händerna borta från varandra. Båda visste ändå att vi skulle gå hem på var sitt håll, det gjorde vi klart för varandra tidigt, men oj vad bra jag mådde länge efter det. Jag tror och hoppas att han kände likadant.

    Jag levde inte i celibat, men tyvärr så tycker jag nästan alltid att första gången med någon är en besvikelse. Man behöver träna ihop sig för att det ska bli bra.

  • Kattpoet

    De beror på hur du väljer att se  one night stands.  Jag klarar dem som singel utan problem eftersom jag ser dem endast som att klia av sig.  KIllen är liksom en förlängd dildo.. 

  • Aniara4

    Jag tror det är väldigt individuellt hur man mår av one-night-stands, men det är nog rätt vanligt som du beskriver att det är en kick att få någon intresserad, men när det hela är över lämnar det en lite besk eftersmak.

    Ett alternativ kan ju vara nätdejting. Där borde det inte vara något problem att hitta tillfälliga förbindelser, betydligt lättare än att hitta Kärleken enligt min (och många andras) erfarenhet. Man får ha huvudet med sig bara, det är lite av en djungel på de där sajterna, och man får inte vara för hudlös mot taskiga mail.

    En KK kan ju också vara ett alternativ om man inte vill ha ett förhållande men ändå något lite mindre meningslöst. Såna är också lätta att hitta på nätet. Nackdelen är att det alltid finns en risk att någon börjar få för mycket känslor.

    Men vad du gör, ta det lugnt, och var säker på att det du gör verkligen är det du vill. Sex går att få, men att stärka sin självkänsla med hjälp av främlingar funkar sällan.

  • Aniara4

    P.S. Om du hade postat tråden i "Känsliga rummet" kanske du skulle få mer uttömmande anonyma svar. Flört

Svar på tråden singelsex utan att bli sårad eller avtrubbad- hur gör man?