• Silverglitter

Vad kommer ni ha på er om det blir kallt?

Som frågan i rubriken, vad kommer ni ha på er om det blir lite kyligt under kvällen? Kofta? Sjal? Bolero? Jacka?

Jag har just kommit på att det kanske vore bra att ha något, jag är lite frusen av mig så jag kommer antagligen vilja ha något att ta på mig över axlar och armar framåt kvällen, eller om det är kyligt när vi ska ha brudskål.
    Jag har en söt kofta som jag skulle kunna ha, men den känns lite för lång på så sätt att den lägger sig uppepå kjolen eller vad man ska säga. Så egentligen vill jag hitta något annat. Söker alltså lite inspiration för att veta vad jag ska leta efter.

• Svar på tråden Vad kommer ni ha på er om det blir kallt?
  • Å och D

Jag har köpt en sjal att ta om axlarna, väldigt enkel sjal i silke

• förlovadflicka

Jag har köpt en handgjord kofta på etsy. Den var finare på bilden (fast kan bero på att jag beställde med billigare garn) men det känns ändå bra att ha något lite mer speciellt än ens gamla kofta från hm :)

• Pinkgrape

Jag räknar med att hålla mig varm på dansgolvet ;D Vi kommer vara inomhus hela middagen/festen och skulle det vara lite kyligt när vi ska därifrån, så drar jag nog bara på mig min skinnjacka som jag använder till vardags :) Den är ju svart, så den matchar ju färgtemat (svart, vitt, rosa) ;P haha

Kommer under hela kvällen ha en spetsbolero på mig också, men den värmer ju som inget.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Silverglitter

Tack för tipsen alla.

Etsy har jag inte ens tänkt på att man kan hitta koftor. Men det finns ju nästan allt där :)

Pinkgrape: Jo jag har också tänkt hålla mig varm på dansgolvet och vår lokal är ganska liten så det kommer nog bli ganska varmt, men känner ändå att jag behöver något att ta på mig ändå. Mest som backup kanske, ifall det är lite kyligt under dagen. Skinnjacka har jag också tänkt på, tycker det blir snyggt ihop med klänning, men tycker inte att min vanliga passar så bra. Kan iofs se det som en anledning till att köpa en ny, haha

Just nu lutar det åt att hitta en snygg sjal, och så ta med koftan som jag redan har, så jag kan ta den på hemvägen.

• Zia 20090618

Åh jag satt precis igår och kom på att det börjar ju bli kallt nu om kvällarna (gifter mig om knappt 2 veckor) så man borde nog ha en kofta eller så. Men inte lätt att hitta någon "lite finare" som passar till kvällen ;) 

• Silverglitter

Zia: Nej precis, det är svårare än man tror tycker jag,  de flesta koftor känns så vanliga. Jag har dessutom insett att det nog får bli en annan färg än vit, för det är svårt att hitta någon som stämmer överrens i färg med klänningen.

• Zia 20090618

Ja det är inte lätt. Själv kommer jag förmodligen vara tvungen att byta klänning innan midnatt eller så (har en riktig prinsessklänning med släp osv och nu blev det så att vi är utomhus/partytält/gammal lada) till denna:

Inte lätt att hitta något passande till varken brudklänning eller en sån här "cocktail dress" ;) Vi får hojta till om vi hittar något :)
  • lunagarden

Jag hade köpt en sjal i taft, men det var så varmt i lördags så den blev oanvänd

• Chicita

Jag funderade på om jag skulle hinna sy två mantlar till oss.
    Men jag tror inte att jag kommer hinna.
    Kom också på att eftersom vi kommer använda levande ljus för att lysa upp lokalen (enbart) så blir det säkert såpass varmt att vi gärna kyler av oss lite istället Tungan ute

• Kattpoet

www.Amazon.co.uk har många och rätt så billiga  boleros, sökord är  Shrugs, Wraps. cardigans men kolla även jackets.

• Vichy

Isof planerar jag nog på att frysa, och så får min man pussa mig varm :P

Säger som Pheobe (Lisa Kudrow) sa i Vänner:

"My body can be "something blue" "

• Silverglitter

Lunagarden: Härligt!

Chicita: Låter mysigt med enbart levande ljus!

Kattpoet: Tack för tipset.

Vichy: Låter som en bra plan :) Haha, typiskt Phoebe

• bruden

Vi kommer vara inomhus till största delen så jag har en sjal att svepa om mig fall jag går ut (röka bör man, annars dör man haha)

• Gopplan

Jag köpte en jättefin brudcape/sjal på Tradera så kolla där. Då och då finns det fynd att göra. Jag betalade bara 550 för den inklusive frakt istället för ca 2000 som var nypris och den var helt ny och oanvänd. Den är fortfarande ny och oanvänd då det var varmt hela kvällen, men ni som gifter er på hösten lär säkert få användning för era.

• Zia 20090618

Jag hittade en kofta idag faktiskt, jag är lite tveksam men köpte ändå och tänkte att man får väl prova till klänningen och lämna tillbaka om inte annat.. Eftersom vi mer eller mindre är utomhus hela kvällen behöver jag något mer "koftliknande" än en sjal eller så.. Så det blev en enkel, vit kofta som är lite längre framtill och kortare baktill, inga knappar eller så, bara att svepa in sig i.. Får se om det funkar :)

• lunagarden

Det finns fynd här på köp och sälj också

Svar på tråden Vad kommer ni ha på er om det blir kallt?