• fru Hägg

    Present från brud till brudtärna?

    Jag undrar om det är många som ger sin brudtärna en present? Funderar på något fint smycke till min brudtärna....

  • Svar på tråden Present från brud till brudtärna?
  • Pinkgrape

    Jag kommer inte köpa något speciellt till mina tärnor som jag slår in i paket eller så. De får sina klänningar, skor, bolero, bukett, armband, örhängen och hårspännen att använda under bröllopsdagen. Tanken är ju då att de får behålla alla de sakerna och att det blir som en present :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • litenkaka

    Föreslår något de kan göra istället för något materiellt Med materiella ting kommer bara förväntningar på hur de ska användas, tärnan får dåligt samvete för att hon egentligen inte gillar halsband osv.

  • finalina

    Butik Stylish har fina silverhängen med texten Bride's maid, ett jättegulligt minne tycker jag. Man kan ju alltid köpa till en karbinhake så kan brudtärnan sätta hänget lite var hon vill. Vill man ge något ännu dyrare är det ju jättefint med namnsmyckena som Butik Stylish också har, varför inte kombinera en personlig bricka med "brudtärne-hjärtat"?

  • 4everwe2

    Jag köpte halsband till mina två tärnor och toastmadame. Köpte tre likadana hjärtan med strass på


    Fru Björk
  • annaochmias

    Jag har köpt ett namnhalsband till min brudtärna, med hennes barns namn på. Hon har velat ha ett jättelänge, så jag tyckte det var en bra idé. :)

  • 120530

    Jag tänkte köpa ett likadant armband till tärnan som till mig själv, som vi skall ha på bröllopsdagen. Sedan får hon behålla det som ett minne.

Svar på tråden Present från brud till brudtärna?