• Morsian2011

Har halvpanik över min frisyr- vad tycker ni?

Hej,

jag har lite halvpanik.. jag ska gifta mig nästa vecka.. är inte helt nöjd med min frisyr fast den är jättevacker.. men den känns liksom för formell.. på något sätt.. om ni förstår mig..min frisör är även min vän. Så det är jobbigt att vara hela tiden missnöjd.. vi har gjort redan 2 provuppsättningar, varav här är den senaste.. men ni som sett min klänning (finns i min profil under bildgalleriet) förstår nog vad jag menar.. i kombination med den klänningen blir det här ännu mer strikt på något sätt.. Bilden här under är ju dessutom mer ledig och så otrolig vacker.. tycker inte ni också att den är finare och skulle passa bättre? Jag kommer slinga mitt hår mycket ljusare på torsdag också för jag tycker det är snyggare när man är fint ljus i håret.. men inte fejkaktigt utan som hon här nedan.. vad tycker ni?

Hälsar/stressade blivande brud

• Svar på tråden Har halvpanik över min frisyr- vad tycker ni?
  • Gwennie

Om du känner att det inte blev riktigt som du vill ha det, så tycker jag att du ska säga det. Egentligen är det ju inte så svårt att ändra den frisyren du fick till en liknande den på bilden. Håret lockas i mindre lockar och samlas i en knut något lägre. Kan din vän göra en så tjusig frisyr som du redan fått, så borde hon också kunna fixa den på bilden.

Jag gjorde min provuppsättning idag och blev inte heller hundra procent nöjd, men av helt omvända orsaker! Jag ville ha en ganska formel frisyr med släta, lagda lockar, men fick en frisyr som den på nedre bilden... ;P Måste ha en del löshår och det funkade helt enkelt bäst att göra små lockar för att dölja clipsen, så så får det bli!

Jag tycker att båda frisyrerna på dina bilder ser jättefina ut och oavsett så kommer det att bli snyggt till din klänning. Men som sagt, är du inte nöjd, säg det och förklara hur du vill ha det. Frisyren du vill ha är inte svår att göra så det går säkert att lösa.

Lycka till med frisyr och bröllop!
    Jag gifter mig också snart, bara en och en halv vecka kvar  - börjar bli lite härligt pirrigt :)

• Morsian2011

Gwennie, tack :)) lycka till själv :)Puffar lite.. vill gärna höra fler åsikter

• flaskpost

Jag tycker att det var en riktigt fin uppsättning, vill du att den ska likna den nedre bilden så kan du ju sänka den en aning och låta någon slinga hänga lös!
    Hoppas du blir nöjd men prata med din kompis!

• Tärna 2011

Tycker första frisyren är jättefin! Men, som ovan, är du osäker så snacka med din vän. Men kan inte hitta bilden på din klänning? Ser bara inbjudningskort och kyrka i ditt galleri.

• 2011bröllop

Tyckte första bilden var riktigt fin jätte vackert Skrattande

• Äppelkärna

Wow, vad fantastiskt vacker den första frisyren är. Jag inser att du gillar den andra mer och då ska du förstås ha den, men måste bara säga att provuppsättningen är helt makalöst fin! 

• Brummelisa

Jag tycker också att frisyren på bild nummer ett är jätte fin!!

• Helena brud 20 aug

Jag gillar oxå ettan, våan ser mer vanlig ut liksom..

• fru2011kanske

Ser ingen bild på klänning i ditt galleri, men tycker att håruppsättningen är jättefin!

• tomato

den första uppsättningen var kanon, något åt det hållet skulle jag själv välja
    ta den............

• Moi mokulat

tycker den första  är jätte jätte fin!

• Morsian2011

Fast ni har sagt ert så bestämde jag mig att testa.. sedan får vi se :)! Lägger upp en ny bild på mig sedan :)

• CStar11

Tyckte uppsättningen var jättefin! Men det går inte att se någon bild på din klänning i fotoalbumet så kan inte uttala mig om det passar? :)

• DonkeyLovesMonkey

Tycker den ser jattefin ut, men forstar vad du menar... det ar for den sitter sa hogt som det ser lite mer formell ut, jag har valt en lite lagre mer pa sidan, som denna bild...men jag vill ha lite vintage feeling... :)))

MonkeyLove....
  • Å och D

Uppsättningen är jättetjusig, men samtidigt får du ett jättehuvud i den,

DonkeyLovesMonkey skrev 2011-07-26 15:34:09 följande:
    Tycker den ser jattefin ut, men forstar vad du menar... det ar for den sitter sa hogt som det ser lite mer formell ut, jag har valt en lite lagre mer pa sidan, som denna bild...men jag vill ha lite vintage feeling... :)))

MonkeyLove....
    DEN var fin!
  • Charmina

Jag tycker första var finast! Jättesnygg! Ser proffsigt gjord ut oxå :)

• Chicita

Om du ber din vän att göra samma uppsättning men sänka den. Alltså att den kommer längre ner mot nacken och sen låter någon enstaka slinga hänga löst och rama in ansiktet så får du ju en lite mindre formell känsla utan att gå på "har sovit i uppsättningen-stilen".

Tänk på att vilken uppsättning du än väljer så kommer det kännas speciellt och annorlunda när allt kommer på plats tillsammans...

• Morsian2011

DonkeyLovesMonkey: Vilken snygg frisyr. Kommer passa dig bra, va jag kan se på din profilbild iaf :)och tack för att du förstår det här med formaliteten..

Jag förstår vad ni menar, jag ska prata med min frisör och få den att bli proffsig (hon kan inte vara annat än proffsig är ju så grym) men ändå att den blir mer avslappnad och att vi sänker ner den lite.. för mig är det viktigt att det blir en del riktiga lockar också- inte bara lockar som är släta och gjorda.. om ni förstår vad jag menar.. men därför testar vi detta nästa vecka.. blir nog bra. Vad konstigt det är vad höjden på en frisyr kan göra.. att den blir så mycket mer formell.. Bilden på den andra frisyren kanske inte var den bästa.. Men jag gör nog någon kombination.. Ska slinga mig lite ljusare också :)

Svar på tråden Har halvpanik över min frisyr- vad tycker ni?