• BrudiM­aj2012
    Äldre 25 Jul 11:15
    2244 visningar
    9 svar
    9
    2244

    söker fotointresserade väninnor i Gbg

    Jag skulle gärna tträffa lite nytt folk i göteborg, och tänkte att det kanske finns fler fotointresserade, blivande brudar som jag här inne.. hade varit himla trevligt att varva fika/ bröllopsplanering med fotossessioner kanske? Hoppas någon vill haka på, tänker att man isf kunde träffas ett par gånger i månaden cirkus

  • Svar på tråden söker fotointresserade väninnor i Gbg
  • Äldre 25 Jul 11:43
    #1

    Det låter roligt! Är alltid öppen för att träffa nytt folk, extra roligt är det ju om de har samma intresse!
    Jag bor strax utanför gbg dock, men tar ju bara 20 minuter in till stan så.. =)

     

  • BrudiM­aj2012
    Äldre 25 Jul 12:03
    #2

    Men å så roligt! tycker det verkar supermysigt att åka iväg ett par stycken för att fota och prata bröllop.. Alla har vi säkert något smultronställe att dela med oss av När gifter ni er? vi har bokat kyrka till den 30 juni 2012

  • Äldre 25 Jul 12:54
    #3

    Vi gifter oss veckan efter er, var ert datum & 7/7 som vi valde mellan, blev 7/7 till slut =)
    Jag trodde dock du skulle gifta dig i maj med tanke på ditt nick, haha! :)

    Ja, det låter mysigt, helt klart! Vad fotar du helst? Själv föredrar jag människor =)
    Hur mycket har du planerat? Vi har bokat kyrka & lokal, sen har vi färgtema bestämt, brudfölje & fotograf bestämt, annars är det bara löst bestämt, men har ju nästan ett år på oss så :D
     

  • BrudiM­aj2012
    Äldre 25 Jul 13:01
    #4

    Perfekt, då kan vi ha krismöten i maj nästa år då.. maj var grundplanen, men sen insåg vi att pollenallergi inte är sådär kul att ha med på bröllop, samt att skattepangarna gärna får trilla in och hjälpa till med finansieringen.. Så vi ändrade oss till juni vi har kommit lika långt (eller kort?) i planeringen som ni, bokade fotograf förra veckan och hon känns verkligen toppen, så himla skönt.. Jag fotar också gärna människor, men macro ligger mig närmst hjärtat.. Nu har jag dock ny kamera och behöver köpa nytt objektiv till den.. Funderar på att fuska med ringar sålänge, har inte riktigt utrymme i budgeten nu.. :-P

  • Äldre 25 Jul 14:46
    #5

    Haha, precis! Har tänkte försöka att ha allt färdigt ganska lång tid innan, så man inte behöver stressa, men får se hur det går med det, haha!

    Nej, pollenallergi är ju ingen höjdare, varken med eller utan bröllop =/ 
    Min fotograf är en vän till mig, känns skönt att ha med ngn man känner på sin dag..
    Nackdelen med att jag har en hel del fotografvänner är ju att välja vem man vill ska fota,
    men är nöjd med mitt val =)

    Macro är väl det enda jag tycker är roligt att fota förutom människor, jag är sämst på att typ ta semesterbilder & sånt när jag är ute & reser, tycker inte det är så kul att fota landskap & sånt, haha..

    Åh, vad har du för kamera? Jag har inte testat så mkt ringar & sånt, så har inte någon koll på sånt, men du kanske vet vad man ska ha.. =)
    Jag har bytt märke varje gång jag köpt ny kamera, först konica minolta, för snart 6 år sen, sen nikon d300, & nu har jag en canon 5d markII..

  • BrudiM­aj2012
    Äldre 25 Jul 15:12
    #6

    Har också samma intention, hade varit skönt att ha allting klart i slutet på maj iaf.. har börjat fundera så smått på inbjudningskort.. Men kan inte bestämma mig för om jag ska pyssla själv eller beställa färdiga.. Vi ska ha festen på restaurang, så något borde jag ju ha att greja med.. :-P allergi är verkligen trist.. Sambon har ett väldigt dysfunktionellt förhållande med björkpollen på vårkanten.. kul, då är vi synkade vad gäller motiven också! Haha, jag har egentligen ingen koll alls på det där med ringar, tänkte att min käre far skulle få hjälpa mig lite där.. Jag köpte en nikon d3100 i våras och är riktigt nöjd med den so far ursäkta avsaknaden av radbyten, använder mig av telefonen just nu, och det vill sig inte riktigt ..

  • Äldre 26 Jul 14:19
    #7

    Ja, vore skönt att slippa stressa, men får se hur det blir med det, haha!

    Nej, det är svårt det där med inbjudningskortet, jag har aldrig direkt pysslat eller scrapbookat innan,
    men såå svårt borde det väl inte vara? Skulle säkert kunna designa i datorn & be sambons pappa fixa dem,
    han är lite i den branchen, så han har säkert ngn bekant eller så som kan trycka dem till oss för ett billigare pris..

    Vad har ni för färgtema? Vi ska ha mörklila & vitt, & så kanske kanske lite äppelgrönt/ljusgrönt som accentfärg, bara så att det inte blir så mörkt.

    Åh, håller han också på med foto, din far alltså? =)
     

  • BrudiM­aj2012
    Äldre 31 Jul 22:14
    #8

    I´m back.. Efter en galen arbetsvecka, 91 h närmare bestämt.. :P
    Lite stress ska det nog vara, men man kan ju försöka minimera den så gott det går.. ;)
    Åh, perfekt med sambons far där ju, grattis!
    Jag ska nog köpa på mig lite papper och testa runt lite,
    blir mysigt till hösten, tända ljus, té och lite pyssel..
    Vi ska ha vitt, ljust grönt och några detaljer i guld.. :)
    Farsgubben är en riktig hejare på det där med kameror,
    tyvärr har jag inte ärvt det tekniska intresseat.. Haha!

  • Äldre 8 Aug 15:25
    #9

    Hej!
    Oj så du jobbar, varför så mycket? Det är väl inte alltid så hoppas jag?


    Själv har jag också haft ganska fullt upp, har knappt ens slagit på datorn
    under den senaste veckan, & det är ovanligt när det gäller mig, haha!
    Jobbade  6 dagar förra veckan, samt hade besök av vänner söndag-onsdag,
    så då fick det bli universeum & liseberg ist för att sitta vid datorn, när jag inte jobbade..

    Jo, helt är det ju klart att lite stress inte går att undvika, är ju ändå lite saker man måste
    göra i sista stund, eller bara stress över själva bröllopet, eller det kanske kallas nervositet iofs.

    Höstpyssla låter mysigt, jag velar mellan att göra det i tryck eller använda ngn snygg tapet eller så,
    vi får se vi får se =)

    Haha, äsch då, du har ju ngn du kan fråga iaf! Jag är inte så himla teknisk när det gäller kameror
    heller, men börjar väl lära mig lite grann iaf =) 

Svar på tråden söker fotointresserade väninnor i Gbg