• Arlanda2011

Behöver hjälp med val av ring!! Se hit!

Är sugen på att ha denna kombination men Himla i en rak skena precis som förlovningsringen.
    Men är fundersam om jag ska ha en förlovningsring som är 4mm eller 5mm.
    Om jag skulle ta en som är 4 mm tror ni då att det skulle se konstigt ut med en smal halvallians som tredje ring längst ner?
  • Svar på tråden Behöver hjälp med val av ring!! Se hit!
  • Silverglitter

Förstår inte riktigt vad du menar. Du har alltså varken förlovningsringen eller vigselringen nu? Ska du ha två vigselringar, eller var kommer den tredje ringen in? (Sorry om jag är lite trög :) )

• Jalma

Jag tycker att det är jättefint när vigselringen är lite smalare än förlovningsringen.

Men jag fattar inte heller riktigt - ska du ha tre ringar?

Om du har tänkt ha en av de släta och den smalare med stenar så tycker jag att det verkar superfint!

• andersson1970

Det är nog så att hon ska ha EN av de översta ringarna. Förmodligen har hon tagit bild där både Hans & Hennes ring är med. Så jag antar hon vill ha en slät & den understa ihop och undrar om det ser konstigt ut med en bred & en smalare tillsammans...*kanske*

• Arlanda2011

Har en förlovningsring idag i rött guld som jag ska byta ut till en i vitt guld.

Jag tänker så här

Längst ner så tänkte jag om man kunde ha en halvallians (morgongåva present) Sedan en slät vitguldsring i ca 4mm och längst upp vigselringen Himla.

Ska in till en guldsmed och kolla. Hundra har jag i alla fall bestämt mig för att ha en slät Schalins 237 serie och sedan Himla men den ska göras om så dom blir båda i rak skena.

Hänger ni med?

• Arlanda2011

Här är den som jag tänkte ha längst ner
  • Silverglitter

Nu hänger jag med. Fattade inte det där med att du skulle byta förlovningsring, och att du skulle få en tredje ring i morgongåva.
    Jag tycker det låter fint. Sen beror det ju säkert på hur det ser ut på dina händer. På mina händer skulle det se helt galet ut med tre ringar om de inte var väldigt smala allihop, för jag har så korta fingrar. Är vigselingen och halvalliansringen samma bredd?

• Arlanda2011

Vigselringen är 3 mm och förlovningsringen 4 mm och halvalliansen är 2,5mm så kanske blir för mycket? Måste åka in till guldsmeden någon dag och prova :)

• Arlanda2011

Blir nog en förlovningsring på antingen 4 eller 5 och sen "bara" Himla :)

Svar på tråden Behöver hjälp med val av ring!! Se hit!