• frejjan

Ikea flyn lill?

Hej!

Har till min besvikelse fått reda på att ikea flyn lill i färgen lila har utgått ur ikeas sortiment. Hade varit perfekt o ha som löpare till vårt bröllop där en av temafärgerna är just lila. Är det någon annan som har tips om det går att få tag i något liknande på något annat ställe till vettigt pris eller om någon har o sälja sina lila gardiner? :)
    Vi kommer att bjuda ca 100 gäster, så behövs ju en del tyg, men vill inte lägga en förmögenhet på bara löpare..

• Svar på tråden Ikea flyn lill?
  • Helena brud 20 aug

vilken lila är du ute efter?? jag ville oxå ha flyn, men hittade en annan gardin på ikea för 79 kr som jag delade i tre delar, dvs jag fick ut 6 st längder på 2.5 m för 79 kr. dock är färgen lite mer vinröd/lila, dvs en ganska röd lila.. inte blålila el syrenlila.. jag har lagt den lite skrynkligt på bordet och har bara rivit tyget i ´sär, så har liksom lite råa rullade kanter.. på den ko0mmer jag sen ställa ljus och små låga blommor och sen lägga såna glaskristaller från ebay i skrynklorna...

• frejjan

Pinkgrape: Tack för tipsen! My heart har jag kikat på men fastnade varken för löparen eller priset tyvärr :/

Helenabrud20aug: Är lite ljusare lila jag är ute efter, annars hade ju gardinen du hittade varit perfekt :)

Får fortsätta söka.

• Chicita

Sizoflor?
    Kan det vara nåt?

Brukar finnas i flera färger på hobbyaffärer. Även om det kanske är i en mörkare lila färg så är det ju så skirt och genombrutet att det inte upplevs så starkt ändå.

• izredam

Men jag tittade på IKEAs hemsida nu och det står bara att de inte säljer den på nätet, men att den visst ska finnas i vårat varuhus - jag vet ju inte vart du bor, men i Västerås finns det i alla fall gått om dem tydligen :)

• frejjan
    izredam skrev 2011-07-24 11:21:05 följande:
    Men jag tittade på IKEAs hemsida nu och det står bara att de inte säljer den på nätet, men att den visst ska finnas i vårat varuhus - jag vet ju inte vart du bor, men i Västerås finns det i alla fall gått om dem tydligen :)
    Jo flyn lill säljs fortfarande, men inte i färgen lila :/
  • frejjan
    Chicita skrev 2011-07-24 11:17:11 följande:
    Sizoflor?
    Kan det vara nåt?

Brukar finnas i flera färger på hobbyaffärer. Även om det kanske är i en mörkare lila färg så är det ju så skirt och genombrutet att det inte upplevs så starkt ändå.

Ja det kanske skulle kunna vara något. Ska se om jag kan hitta det in nån butik så man får se det  "live" :) Tack!!

• Chicita
    frejjan skrev 2011-07-24 11:24:21 följande:

Ja det kanske skulle kunna vara något. Ska se om jag kan hitta det in nån butik så man får se det  "live" :) Tack!!

Annars är kanske alternativet för er att välja en neutral löpare (grå, silver exempelvis) och sen använda lila ljus, ljuslyktor och annat för att få till det lila temat.
    Om du inte hittar något som passar i färg annars alltså Glad
  • izredam
    frejjan skrev 2011-07-24 11:23:32 följande:
    Jo flyn lill säljs fortfarande, men inte i färgen lila :/
    Nej - jag såg det nu, den färgen jag tittade på var tydligen mörkrosa (jag har aldrig tittat på den gardinen förut och i min värld så kunde den definitivt passera för lila, men det kan vara min skärm också...). Sry ;)
  • frejjan
    izredam skrev 2011-07-24 11:27:15 följande:
    Nej - jag såg det nu, den färgen jag tittade på var tydligen mörkrosa (jag har aldrig tittat på den gardinen förut och i min värld så kunde den definitivt passera för lila, men det kan vara min skärm också...). Sry ;)
    Jag trodde oxå den var lila när jag kika på nätet, men i verkligheten skriker den typ ceriserosa ;)
  • frejjan
    Chicita skrev 2011-07-24 11:25:48 följande:
    Annars är kanske alternativet för er att välja en neutral löpare (grå, silver exempelvis) och sen använda lila ljus, ljuslyktor och annat för att få till det lila temat.
    Om du inte hittar något som passar i färg annars alltså Glad
    Ja hittar ja inget så får jag tänka om lite ang. hur jag vill ha dukningen, men än ger jag inte upp ;)
  • frejjan

Har kikat runt lite på nätet och sizoflor ser ut att bli jättesnyggt på bordet, så satsar nog på det!
    Tack för tipset!! :) Någon som vet vart man hittar det billigast? Såg att sykompaniet hade ca 24 meter för 390 kronor. Vet inte om det är bra pris?

Svar på tråden Ikea flyn lill?