• Future Mrs S
    Äldre 22 Jul 17:34
    9718 visningar
    28 svar
    28
    9718

    Mina bröllopspyssel.. :)

    Eftersom jag får massor av inspiration när jag googlar och kollar olika bloggar+trådar så tänkte jag att jag slänger in ett par bilder på mina bröllopspyssel och kanske kan inspirera någon annan ;)
    det mesta är "onödiga" saker som jag gjort för 1:jag tycker det är roligt. 2:Jag tycker det kommer se trevligt ut.

    beskrivning på hur jag gjort finns närmare på: http://www.styleroom.se/album/26717

    Fixade egna etiketter till tvålpumparna, skrev ut laminerade satte fast.



     egna vägskyltar som visar vägen den sista biten fram till kapellet.. På "hyllan" ska det stå en marschall och skylten kommer fästas på ett armeringsjärn och stickas ner i marken. 


    Sydde egna stolsrosetter till oss två (sen får alla gäster svarta organzaband) som jag skrev på med textilfärg..
    Och vi ska ha knoppa på stolarna inte turkosa filtar ;D



    Har gjort små hjärtan som ska hålla placeringskorten..


    Det var det jag hade att visa just nu.. :) 
  • Svar på tråden Mina bröllopspyssel.. :)
  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 22 Jul 17:55
    #1

    Vad duktig du är!!

  • Äldre 22 Jul 18:25
    #2

    Kul pyssel Alltid bra med inspiration! 

  • Mrs S 2012
    Äldre 22 Jul 18:28
    #3
    Har gjort små hjärtan som ska hålla placeringskorten..


    Det var det jag hade att visa just nu.. :) 
    Fina! Vad är det gjorda av?
  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 22 Jul 18:31
    #4

    Fint=)

  • Future Mrs S
    Äldre 22 Jul 18:37
    #5

    tack så mkt! :)


    Mrs S 2012 skrev 2011-07-22 18:28:16 följande:
    Fina! Vad är det gjorda av?
     "pinnarna" är av ståltråd och hjärtanen är av trolldeg, finns beskrivning till hur jag gjorde dom i länken i ts. :)
  • Future Mrs S
    Äldre 18 Sep 18:12
    #6

    Uppdaterar min egen tråd med mina egengjorda sockerbitar... Jag satt och kollade efter en bra sida att beställa te ifrån och hittade en blogg där en tjej visade bilder på sockerbitar i hjärtform.. självjklart ville jag ha det till bröllopet men att skicka efter från england eller betala skjortan kände jag inte för så jag testade att göra egna.. :)

    Jag tog strösocker i en skål, hällde i karamellfärg (finns vita på bilden nedan där är alltså ingen färg alls i) rörde runt och tillsatte liiiite vatten inte så mycket så sockret löste sig men så det blev en sörja liksom.. sen hällde jag det i mitt lilla kakmått (samma mått som jag använt till bordsplacerings- <3 )  drog med baksidan av skeden över så det blev plant och lyfte bort måttet så har det fått torka över natten.. Det blev (enligt mig) JÄTTE BRA! :)

    Här en bild på ett färgat hjärta och ett ofärgat alltså bara socker+vatten..



     Här är dom där dom ligger och torkar på bakplåtspapper liiite till innan jag stoppar ner dom i en ask.. :)
    jag bjuder på smulorna som ligger lite här och var


    Bitarna blir ju ganska mycket större än vanliga sockerbitar men då får man väl helt enkelt dela ett hjärta med någon man tycker om ;D 
  • Kiin80
    Äldre 18 Sep 18:20
    #7
    Future Mrs S skrev 2011-09-18 18:12:07 följande:
    Uppdaterar min egen tråd med mina egengjorda sockerbitar... Jag satt och kollade efter en bra sida att beställa te ifrån och hittade en blogg där en tjej visade bilder på sockerbitar i hjärtform.. självjklart ville jag ha det till bröllopet men att skicka efter från england eller betala skjortan kände jag inte för så jag testade att göra egna.. :)

    Jag tog strösocker i en skål, hällde i karamellfärg (finns vita på bilden nedan där är alltså ingen färg alls i) rörde runt och tillsatte liiiite vatten inte så mycket så sockret löste sig men så det blev en sörja liksom.. sen hällde jag det i mitt lilla kakmått (samma mått som jag använt till bordsplacerings- <3 )  drog med baksidan av skeden över så det blev plant och lyfte bort måttet så har det fått torka över natten.. Det blev (enligt mig) JÄTTE BRA! :)

    Här en bild på ett färgat hjärta och ett ofärgat alltså bara socker+vatten..


     Här är dom där dom ligger och torkar på bakplåtspapper liiite till innan jag stoppar ner dom i en ask.. :)
    jag bjuder på smulorna som ligger lite här och var

     



    Bitarna blir ju ganska mycket större än vanliga sockerbitar men då får man väl helt enkelt dela ett hjärta med någon man tycker om ;D

     


     
    Superhäftigt!!! DET ska jag minsann också göra!!!! tack för idén!
  • Future Mrs S
    Äldre 18 Sep 18:33
    #8
    Kiin80 skrev 2011-09-18 18:20:50 följande:
    Superhäftigt!!! DET ska jag minsann också göra!!!! tack för idén!
    Tyckte oxå det var tufft.. började minnas när pipp får/ger någon speldosa full av färgade sockerbitar jag har velat äta det sen dess.. alltså typ 20 år!! ;D HAHA
  • Hanna0­5
    Äldre 20 Sep 08:53
    #9

    Tyckte ettiketterna till tvålpumparna var fina! Hur gjorde du dom? :)

  • scochj­t
    Äldre 21 Sep 14:09
    #10

    Vilken rolig grej m sockerbitarna! Va det jobbigt att göra och tog det lång tid?

Svar på tråden Mina bröllopspyssel.. :)