Vem gör festhäftena?
Ja hur är det egentligen - är det brudparet eller toastmastern som ska göra det? Eller nån annan? Känns ju lite dumt att bestämma sånger som ska sjungas om det är våra namn i dem...
Hur gör ni?
Ja hur är det egentligen - är det brudparet eller toastmastern som ska göra det? Eller nån annan? Känns ju lite dumt att bestämma sånger som ska sjungas om det är våra namn i dem...
Hur gör ni?
Jag gör det själv. Vet inte hur det "ska" vara eller hur andra gör. Jag vet att ingen annan är ett dugg intresserad av att göra det och skulle jag inte ta tag i det, så skulle det inte bli gjort. Ser inget fel i det, men andra kanske gör på annat sätt.
Har inte hittat nånstans hur det "brukar" vara, vet inte om nån förbereder nåt heller. Kanske bäst ändå att göra det själv då, vore inte kul om det inte blev nåt alls...
Vi gjorde våra själva (utan sånger med våra namn i, däremot välkomstsånger som vi skrivit texter till).
De gånger jag har varit toastmaster har båda varianterna förekommit. Färdigt sånghäfte som brudparet gjort och att jag har gjort sånghäftet, ofta med önskemål om vissa sånger från brudparet.
En smaksak helt enkelt. Lägg inte ut för mycket jobb på en och samma person bara.
Så känner jag iaf, att jag skulle bli rätt besviken om det visade sig att ingen annan hade gjort, så jag valde att göra själv. Sedan är varken vår toastmaster/madame eller någon annan av gästerna speciellt intresserade, så vet till 99% säkerhet att planerar jag inte allt under kvällen själv, så blir det verkligen inget som händer.
Har man vänner som är mer intresserade och som vill vara med och göra saker, då kanske man kan överlåta det till toastmaster eller liknande :)
Vi har gjort vårt festhäfte själva. Har en del kontrollbehov och ville gärna själva bestämma innehållet. Toastmastern har fått i uppgift att styra under kvällen, men vi förväntar oss inte att han ska göra något pyssel förutom det.
Jag gjorde allt bröllopsrelaterat, som gästpresentationer, meny, tårta, tack till alla inblandade, info om kyrkan och lokalen och la in en massa pucko-bilder på mig och gubben som folk sommer tok-skratta åt.
Sen lämnade jag det till toastparet med info om vilka sidor som ska vara i vilken ordning, sen får de fria händer! Jag litar på att de gör det roligt och personligt och att jag kommer uppskatta det de gör. Blir rolig läsning och en överraskning på dagen till ära att få läsa vad för bus de hittat på!