• Dannis

Hålla tal till sin partner. Tips?

Jag har tänkt att hålla tal till min man på bröllopsfesten. Men när jag sitter och knåpar på talet känner jag inte att jag får fram det jag vill. Det mesta låter som klyschor och det vill jag inte alls. Jag vill att det ska vara innerligt och ärligt.

I vanliga fall brukar jag ha lätt för att skriva, kärleksbrev får han för jämnan. Men varför går det inte nu? Ghha! Kanske för att det känns annorlunda när andra ska höra hur jag känner...

Någon som ska hålla tal eller hålt tal till sin partner på festen? Eller kanske någon med bra hålla-tal-tips? Alla tips och trix om hur man får till ett bra tal är hjärtligt välkomna!

• Svar på tråden Hålla tal till sin partner. Tips?
  • Flodis Hjärtat

Jag funderar på det, men läser i sådana fall upp en dikt som passar sig jätte bra. Men har inte betsämt mig riktigt än.

• ClaraH

Tänk på vad du uppskattar med din partner i vardagen och prata om det, då kanske det blir mindre klyschigt? Samtidigt så är det ju vid just detta tillfälle man vill säga de sakerna som kanske låter klyschiga och jag tror att det blir rätt ändå, bara du menar det. dt spelar nog stor roll hur man säger det.

• Chicita

Skriv ett brev till din man helt enkelt. Tänk inte på det som ett tal...

Där har du grunden.
    Sen kan du finputsa på det och slipa av kanterna för att få det att flyta lite bättre när du läser upp det Glad

Svar på tråden Hålla tal till sin partner. Tips?