Salt och peppar till bordet
Jag måste lösa problemet med salt och peppar på matborden. Helst skulle jag vilja ha tag i små salt- och pepperpåsar, typ McDonalds. Men var hittar man det? Tar gärna emot andra lösningar också.
Jag måste lösa problemet med salt och peppar på matborden. Helst skulle jag vilja ha tag i små salt- och pepperpåsar, typ McDonalds. Men var hittar man det? Tar gärna emot andra lösningar också.
Ska ni h buffé eller blir gästerna serverade vid bordet?
Vi kommer att ha varmrätterna som buffé och färrätten vid bordet, men det har ju ingen betydelse tycker jag. Man kryddar ju efter att man smakat på maten och då vill man ju inte springa tillbaka till buffébordet igen.
Bra förslag om att höra med någon grossist, jag vill helst inte ha dem märkta med ett hamburgerföretags namn om jag kan undvika.
Ska tänka på snapsglas med flingsalt och svartpeppar i. Men vet inte om jag har skedar så det räcker till, men det har nog lokalen förresten. Ja, det kanske blir så istället.
Tycker att detta vore en bra grej för Calligrafen m.fl. att gå igång på, men vid googlande hittade jag inget där.
Varför inte göra som förr i tiden och ha ett salt kar på bordet med sked i?
Eller varför inte , jag vet att de inte är jättevackra men ser trevligare ut än påsar och pepparn är mycket bättre, Ikeas billiga pepparkvarnar och kryddburkar.
29 kr för 4 stycken Ikea händig kryddburk och kvarnarna kostar 49 kr du behöver 1 per 6 gäster. Salt kostar inte mycket och du kan köpa stor pack peppar.
Och efter bröllopet kan ni ju använda dem igen, i kvarnarna kan man ha kryddpeppar, kardemumma, rosepeppar, vitpeppar men även salt ska gå. Och i kryddburkar så kan man ha kryddor och då kan man köpa billiga men bra kryddor från arab butiker eller stor pack. Och skulle du ha för många kvar så kan du ju alltid göra din egen curryblanding eller pepparblanding och ge som julklapp.
Alla mina kryddor finns i Ikeas kryddburkar och jag såg nu att det är dags att skaffa nya, locket kommer ju i svart nu ! Underbart!
Letar nu efter ströare, men har inte hittat något. Hur gör ni andra?
Jag vill inte har saltkar.
Ta
Samma runda peppar och salt ströare men i fler färger
http://www.butikstylish.se/lang-en/11kok/151-salt-amp-pepper---r.html
Nu har jag beställt hos maskingrossisten, det skulle ordna sig att få dem i nästa vecka. Tack för tipset!