• Tinzi

    Finns dessa blommor?

    Finns det svarta rosor?

    Finns det blommor m. prickar som de översta?


  • Svar på tråden Finns dessa blommor?
  • Pinkgrape

    Haha min spontana reaktion var "Nääääää... det är ju tygblommor och det finns absoluuut inga riktigt som ser ut sådär!", men sedan kom jag på att fasiken, jag vet inte. Kan inget alls om blommor och sådant :P Jag hoppas typ på att det finns riktiga blommor som ser ut sådär :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • SloveP

    Det finns sorter som är väldigt mörkt röda tex black baccara som skiftar i svart, men helt svarta finns ej. Kanske färgade men inte naturligt. Jag pratar om rosor, de prickiga vet jag inget om ;)

  • lyckliga jag

    Det finns sprayfärg som man kan färga t.ex rosor med, vet dock inte om det bara finns så att florister får tag i det.
    För flera år sedan fanns det iaf på Årsta partihallar i Stockholm att köpa för florister.
    Prickarna får man fixa själv med t.ex stenar som är tänkta att ha på naglarna.

  • passionsblomman

    De prickiga finns inte. (än, får man väl säkra upp med att säga, för det händer ju så mycket hela tiden. Även om jag har svårt att föreställa mig att de får fram så precis prickighet)

    Svarta blommor finns bara i ett litet fåtal naturligt. Det finns tex svarta tulpaner och violer, men inte som snitt, utan i trädgårdssammanhang.
    man har fått fram rikgit mörka både kallor och rosor, och på håll upplevs de som svarta-särkilt den nyaste sorten Kalla jag sett.
    Men nu när jag kikar på en odlares sida, så verkar det även finnas svata färgade-har mest sett de blå annars.

    Så vill du ha absolut kolsvarta, så be en florist undersöka saken. Nyheter kommer som sagt hela tiden, och därför ska man inte bara säga nej baserat på vad man visste igår. Poff så finns där något nytt.

    Black beauty

    Black magic

    Färgad svart ros? Ej namngiven

    Har lånat bilderna från Four Seasons Quality och Van Liers, ifall din florist skulle undra.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Finns dessa blommor?