• brollo­p6aug
    Äldre 19 Jul 13:21
    1454 visningar
    4 svar
    4
    1454

    Bucuti beach resort Aruba

    Hej
    Vi kommer att åka till Aruba på bröllopsresa tre dagar efter bröllopet. Vi ska bo tio nätter på bucuti beach resort. Någon som varit där? Vill veta allt om er vistelse, tips och ideér på vad man ska och inte ska göra på Aruba. Målet är naturligtvis att framförallt sola och bada och bara njuta av att vara gift med världens bästa kille.

    Funderar på en så enkel sak som handduk just nu. Ska man ta med en som man har vid poolen/stranden? Man behöver ju det ibland.

  • Svar på tråden Bucuti beach resort Aruba
  • Fishki­ss
    Äldre 19 Jul 14:26
    #1

    Hej!

    Vi har också tittat på Bucuti Beach resort. Har skickat förfrågan till olika resebyråer. När ska ni dit och vilket typ av boende har ni valt? vi har tittat mest på Maldiverna (Baros m.fl) och det lutar mest ditåt...men vi har inte bestämt oss helt och väljer vi inte Bucuti beach resort som vår bröllopsresa så åker vi säkert dit på semester. 
    Något som jag hade velat göra där är: 


    A candlelight dinner for two on the beach • Daytime snorkel or sunset sailing cruise och så kan man rida:


    For horseback riding please click here: http://www.ranchonotorious.com/ Our concierge at concierge@bucuti.com can assist you with activities questions, car rental and restaurants, if you have any.

  • brollo­p6aug
    Äldre 19 Jul 15:20
    #2

    Vi åker den 9 aug. Inte långt kvar, längtar verkligen efter lite sol och bad.
    Vet inte hur vi ska bo, blivande maken fixade det.

    Jag har alltid drömr om Maldiverna men just den typen av boende jag vill ha där blir för dyrt så jag ska fortsätta drömma ett tag till.

  • Fishki­ss
    Äldre 19 Jul 16:59
    #3
    brollop6aug skrev 2011-07-19 15:20:59 följande:
    Vi åker den 9 aug. Inte långt kvar, längtar verkligen efter lite sol och bad.
    Vet inte hur vi ska bo, blivande maken fixade det.

    Jag har alltid drömr om Maldiverna men just den typen av boende jag vill ha där blir för dyrt så jag ska fortsätta drömma ett tag till.
    Spännande! Berätta gärna sen hur du upplevde det Det verkar underbart! Vill också dit och snart! Har du läst recensioner på tripadvisor? Där kan man också få massa tips.
    Jag antar att du syftar på Watervilla (Maldiverna)? De är verkligen svi*dyra!
    Ha ett underbart bröllop och bröllopsresa
  • SloveP
    Äldre 19 Jul 17:02
    #4

    Nu vet jag inte om just detta resmålet, men kolla lonelyplanet de har ofta bra beskrivningar och mycket info om ställen i hela världen ;)

Svar på tråden Bucuti beach resort Aruba