Varning för Gourmet Grön i Karlshamn
I februari i vår var vi och kollade på en restaurang i Karlshamn som heter Gourmet Grön. Föreståndarinnan är en kvinna vid namn Lisbeth. Första gången vi träffades var hon fascinerad av min fästmans hisskonstruktörsjobb men skrattade faktiskt åt mitt telefonistjobb.
Den förste mars var vi tvungna att bestämma oss. Vi ville ha den. Kosta vad det kosta ville. Och det skulle det också göra enligt hennes prissättning. Innan vi kastade oss in helt, ville vi dock att hon skulle kolla upp om man kunde ha öppet längre än till 01:00. Hellre ha för mycket tid än att stressa ut gästerna på en av de största dagarna i livet. Visst, det skulle hon göra och återkomma.
Två veckor senare tyckte jag att det borde gått tillräckligt lång tid för att få svar från kommunen. Så jag ringde henne. En stressad föreståndarinna svarade att det var så himla mycket att göra så hon skulle höra av sig när hon fått veta mer från kommunen.
En fredag sex veckor senare tyckte jag att det fick fan vara nog. Ringde till Gourmet Grön där en urskuldande föreståndarinna försökte bortförklara en och en halv månads tystnad på att hon varit på semester i två veckor. Hon lovade att återkomma måndagen efter. Jag har för mig att jag ringde henne fredagen den 29e april. Hon skulle återkomma måndagen den 2e maj.
I måndags den 11e juli ringde hon. Först på min mobil och väckte mig, sen på min m2b och väckte honom och sen på min igen. Lagom panikartat betende. Jag svarade. Ni kan ju tänka er min ton. En lismande röst mötte mig ;
Lisbeth: ”hej Hannah det är Lisbeth från Gourmet Grön, nu tror ni nog att vi har glömt er men det har vi inte”.
Jag: ”jo” svarade jag, ”det är precis vad vi trott så vi visste inte att ni ville ha oss längre.”
L: ”åh nej så är det inte aaaaalls, vi har bara haft så mycket att göra”
J: ”tyvärr, vi har trott att ni inte varit intresserade så vi har gått vidare med andra lokaler”
L: ”jaha. okej. hejdå”
VAD TRODDE HON?! Hon skulle återkomma för fem månader sedan med en sketen tid, vi har inte fått någon bokningsbekräftelse och hon har aldrig ringt mig självmant? Så himla dålig stil, utsätt er inte för det! Var så himla stressad och mådde så dåligt över det, inget är värt det! Nu har vi hittat en annan och tacka f*n för det.