• Tittij

Hjälp med utgångslåt!!!!

Har gått igenom massor av trådar här men hittar inget som jag faller för...
    In ska vi ha Drottningholmsmusiken (sambon ville helst ha Mendelssohn men jag tycker den är för deppig/trist)

Ut vill vi ha nåt glatt, nåt som säger PARTY! men ändå passar i kyrkan

- Signed sealed deliverd I´m yours: tagen av goda vänner redan
    - You´re my first, my last, my everything: ok, men osäker på om den passar på orgel. Lite för lugn
    - Underbart med Moreus: Inte riktigt vi men kul låt

Det är de bästa tre kandidaterna utav alla förslag jag gått igenom men inget är som sakgt perfekt.
    Nån som har bättre/fler förslag???  

• Svar på tråden Hjälp med utgångslåt!!!!
  • MissNina

Har ni inga favorit filmer? Vi valde Boondock saints theme låt för det är vår favorit film. Den spelades på piano.

//Nina

• Charlie77

Vi ska använda oss av Kizz- I was made for lovin you baby.
    Men göra den lite mera softGlad

//Jenny

• Tittij
    Pinkgrape skrev 2011-07-19 10:52:55 följande:
    kyrkomusik.se :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Jajemen, flera varv. Gillar även Rid i Skog men det känns inte heller riktigt rätt..
    MissNina skrev 2011-07-19 11:45:43 följande:
    Har ni inga favorit filmer? Vi valde Boondock saints theme låt för det är vår favorit film. Den spelades på piano.

//Nina
    Haha, egentligen borde vi vara utan utgångslåt isåfall, det hade varit roligt... 
    Jag somnar ALLTID när vi ser på film och har sett slutet på hundratals filmer men inga slut. Så det hade ju varit kul att skriva utgångsmusik: zzzzZZZZzzzzzz i kyrkoprogrammet
    Charlie77 skrev 2011-07-19 11:57:04 följande:
    Vi ska använda oss av Kizz- I was made for lovin you baby.
    Men göra den lite mera softGlad

//Jenny
    Itne alls vi, är mer schlagernördar båda två än rockers

Tack söta ni för input! Det jag letar efter är en ganska känd låt som folk kommer känna igen. Och nån marsch vill vi inte ha ut (många fina på Kyrkomusik). 

• Tittij

har sett BÖRJAN på hundratals filmer ska det ju stå

• Pinkgrape
    "Aldrig ska jag sluta älska dig" om ni gillar schlager, med tanke på filmen osv tänkte jag :) Annars kanske det finns någon schlagerlåt ni kan ha?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • loluna

Vi hade Underbart, det var helt fantastiskt. Musikern frågade oss  om att "Den är rätt kraftig, vill ni verkligen ha det så???" :)

• Perna

Hej,
    Vi ska också ha en traditionell inmarsh men vill ha något som lättar upp stämningen och gör folk mer avslappnade som utgångsmusik så vi har bett vår kantor att spela Tomas Ledins Galen i dig det tror vi kommer bli häftigt och ganska oväntat

• minttus

Jag skulle vilja ha "All I need is love". Tror ni att man kan det?  

Svar på tråden Hjälp med utgångslåt!!!!