• bröllopsfixarn

Bröllopsmusik?

Hej!

Såg en tråd här någonstans om musik till bröllopet och vilka sjuka priser det var, flera tusen! Jag vill bara dela med mig av detta tips, de(han) skötte sig bra hos en vän till mig och var inte alls dyra, de spelade i kyrkan under vigseln. Kan tydligen också spela på festen efter men det gjorde de inte på detta bröllopet. Jag kommer kanske anlita dem hos mig också när det nu blir dags... :)  http://www.artist4u.n.nu/

Vad tycker ni förresten om att hyra in bröllopsmusiker till låtar under själva vigseln? Själv tycker jag det kan bli lite opersonligt, men fan, ska det vara bra så kanske det är det som måste till om man inte har nån musikbegåvning i släkten?

• Svar på tråden Bröllopsmusik?
  • förlovadflicka

Som musiker tycker jag inte alls att det behöver bli opersonligt med inhyrda musiker, har man bra kontakt innan och skräddarsyr musiken efter bröllopet kan det bli bättre. Det är bättre att man har folk som kan spela än hemmalärt folk bara för att det ska bli "personligt". :)

• Tony

Fanns ju länk på deras hemsida så man kunde lyssna hur dom låter.

Tyvärr tycker jag att det där inte lät vidare bra. Inget jag skulle betala för.....
    Kanske det låter bättre "live"?

Vi själva kommer att ha en proffsmusiker som ska spela på vårt bröllop.
    Nu har vi sån tur att det är en bekant till oss så kostnaden blir inte så blodig........

• Vichy
    förlovadflicka skrev 2011-07-19 11:56:33 följande:
    Som musiker tycker jag inte alls att det behöver bli opersonligt med inhyrda musiker, har man bra kontakt innan och skräddarsyr musiken efter bröllopet kan det bli bättre. Det är bättre att man har folk som kan spela än hemmalärt folk bara för att det ska bli "personligt". :)
    Jag håller med! Det blir alltid trevligare om framförandet är bra!
    (Det behöver inte betyda att man ska hyra in proffs, Men tänk på att personen kan sin sak! ) 
  • Annna

Varför skulle det bli opersonligt med en solist eller musiker? En cd skiva är väl i så fall betydligt mer opersonlig tycker jag. Men det viktigaste är ju alltid att de som ska gifta sig bestämmer själva.

Svar på tråden Bröllopsmusik?