Hur man använder Parfym på rätt sätt.
En instruktion hur man på bästa sätt bär parfym utan att åsamka andra andnöd och huvudvärk.
1. Parfym bör sättas på pulspunkterna dvs handleder och bakom öronen.
2. Byt parfym med årtstider, vi svettas olika mycket under sommaren och vintern och därför kommer parfymen lukta olika under årets gång. Genom detta sätt förhindrar du att bli "doftblind" och ta på dig mer och mer parfym för att lukta gott.
3. Blanda inte utan matcha din lotions, dushkräm och ibland shampos doft med parfymen, ibland blir det lite för mycket av det goda och en oparfymerad lotion kan vara bra att använda.
4. En parfym ska vara mellan dig och dina kära och inte världen. Be en vän krama dig och sedan ta 2 steg bort, kände de parfymen endast när det kramade dig, har du gjort rätt. Din doft ska förnimmas två steg i från och vara helt neutral 4 steg i från.
5. Om du måste spreja, spreja framför dig och gå snabbt in i parfymen, då blir det mindre tungt och jämnare på hela kroppen.
6. Ha inte parfym på dig när du ska till doktorn och sjukhus, det kan finnas folk som är allergier där.
Varför jag skriver detta , jo jag har åter igen smakat någons parfym och det är inte gott och nu har jag fått medicinera mig för att må bra igen.