• b99jenli

    Rekommendera präst i Nacka

    Hej!

    Min sambo och jag ska gifta oss i sommar och vi har inte riktigt "klickat" med prästen vi har fått tilldelad (eller rättare sagt han verkar vara helt ointresserad av min sambo och mig). Jag försöker hitta en annan präst men de flesta är redan uppbokade eller har semester. Är det någon som kan rekommendera en bra präst i Nacka-Värmdö-området (gärna flera bra präster)?!

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Rekommendera präst i Nacka
  • Lotta1969
    b99jenli skrev 2011-07-18 11:47:35 följande:
    Hej!

    Min sambo och jag ska gifta oss i sommar och vi har inte riktigt "klickat" med prästen vi har fått tilldelad (eller rättare sagt han verkar vara helt ointresserad av min sambo och mig). Jag försöker hitta en annan präst men de flesta är redan uppbokade eller har semester. Är det någon som kan rekommendera en bra präst i Nacka-Värmdö-området (gärna flera bra präster)?!

    Tack på förhand!
    Tråkigt att höra.

    Ofta har församlingen fler präster. Tala med kyrkoherden som är huvudansvarig och förklara för honom/henne vad som upplevts som fel. Kanske fick ni "felstart" och kan reparera det. Om inte så kanske kyrkoherden vet en präst i grannförsamling eller liknande som kan ställa upp.
  • Anna234

    Hej,

    Nyfiken på hur det gick och om ni fick en präst ni var nöjda med. Vi skall gifta oss i nacka kommun tidigt nästa sommar...

Svar på tråden Rekommendera präst i Nacka