Ingen svensexa - JAG har skuldkänslor!
Jag blev nyligen kontaktad av en av min blivande makes vänner som undrade när bestmannen skulle höra av sig om svensexa. Öh... Best man? Vi har inga tärnor eller marskalkar och definitivt ingen best man. Och för mig har det i alla fall verkat rätt självklart att den här kompisen, vi kan kalla honom P, skulle vara den som drog igång svensexan.
P. tillhör ett kompisgäng där mannen bodde tidigare, och det är de vänner han umgås mest med. Tyvärr har han inte träffat vänner alls särskilt mycket sen han flyttade hit, vilket inte beror på mig utan på att han jobbar alldeles för mycket. Han träffar inte ens mig tillräckligt ofta tycker jag! Kanske är det därför de gamla vännerna har fått för sig att han har nya kompisar som kan tänkas ordna svensexa?
Nu säger P att det är för kort tid kvar och att de inte kunde hitta något datum när alla kunde, men att "gänget" ska hitta på något roligt med honom i höst istället. Det är ju iofs fint tänkt, men jag tror ändå han blir lite besviken om det inte blir någon svensexa före bröllopet.
Men nu kommer det märkliga. JAG får skuldkänslor över detta! Jag är en sån som tar ansvar för alldeles för mycket och är ganska kontrollig, och på nåt sätt känns det som att jag borde ha hört av mig till hans kompisar och frågat om de ville ha kontaktuppgifter eller så.
Men svensexan är inte på något sätt mitt ansvar - väl?
Och en undran till: Ska jag tala om för mannen att det har skitit sig med svensexan så att han inte går och väntar och hoppas?