• fru i augusti

Hur länge har man egentligen brudbuketten?

Jag velar fram och tillbaka kring om jag ska ha en brudbukett eller inte. Vi kommer döpa vår son innan vi gifter oss. Vigseln blir en överraskning för dom flesta och jag kommer inte ha brudbuketten i handen när vi går in. Vi kan ordna så att jag får buketten när det är dags för vigseln. Men hur länge har jag då brudbuketten? Håller man i den tills det är dags att sätta på ringen? Och sen tar den igen när man ska gå ut?

• Svar på tråden Hur länge har man egentligen brudbuketten?
  • Smillr

Ska du inte ha den när ni går in så skulle nog jag skippa den, alt ha en lite enklare med bara några blommor.

http://www.bernzonsblommor.se/view_image.asp?p1=1531&p2=Stylad tärna&p3=ibland är tärnan av den tuffare sorten...då passar det böttre med en tuffare bukett, ska bäras vid sidan, blommor kan man byta efter tycke!

Framme vdi altaret så har du ju inte buketten särskilt mycket

• Smillr

äsch, kopiera hela stycket i mitten och klistra in det på addressraden så borde det funka...

• passionsblomman

Det är ju bara den korta stunden under löftena och rinväxlingen man inte håller i buketten. Både vid utgång, på kyrktrappen, vid fotograferingen och sedan vid honnörsbordet är buketten ett fint smycke. Men något måste är den ju definitivt inte. Håll det enkelt ifall du inte vill dra på järnet! Be  floristen göra en lite enkalre bukett och lämna fritt åt henne att skapa efter vad som finns hos grossisterna för dagen och efter eget huvud, så behöver det heller inte kosta mycket.
    Ska ni inte iväg på resa direkt efteråt, så kommer buketten att glädja dig i en vas hemma hela veckan efter dessutom, och en blomma på boredet kan man ju vara värd...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • TerrorMorsan

haha vi kör tvärtom :) gifter oss först :)

• fru i augusti

Jag vill främst ha en brudbukett för att lyfta fotona lite Passionsblomma: Så sant att man har buketten för flera dagar framåt också. Och det var en bra ide att ge floristen ganska fria händer. Terrormorsan: Vad roligt! Blir ert bröllop också en överraskning?

• EllaBella

Vi hade samma upplägg som ni och jag velade mycket fram och tillbaka om jag skulle ha en bukett eller ej. Valde till slut att ha en lite enklare bukett, mest för fotona, Buketten gick på 650:- och hade 4 olika sorters rosor + lammöron (har nog någon bild i galleriet). Såhär i efterhand kan jag tycka att de allra finaste bilderna på oss var utan buketten så jag hade kunnat skippa bukett helt men å andra sidan blev den en fin utsmyckning vid bordet (hade den i en vas under middagen).

• Vott

Först och främst får man förstås göra som man vill. Jag gissar att du inte kommer ha någon traditionell brudklänning eftersom att det är en överraskning. Då tänker jag att buketten gör att du ser mer "brudig" ut och att det känns mer bröllop, men jag vet inte det kankse inte är viktigt för dig. 

För mig är blommor väldigt viktigt så jag förstår inte folk som väljer bort det över huvud taget. =P

• fru i augusti

EllaBella: Vilken jättefin bukett!

Vott skrev 2011-07-17 09:48:12 följande:
    Först och främst får man förstås göra som man vill. Jag gissar att du inte kommer ha någon traditionell brudklänning eftersom att det är en överraskning. Då tänker jag att buketten gör att du ser mer "brudig" ut och att det känns mer bröllop, men jag vet inte det kankse inte är viktigt för dig. 

För mig är blommor väldigt viktigt så jag förstår inte folk som väljer bort det över huvud taget. =P
     Jag kommer att ha en vit klänning, men en lite kortare variant. Men klart jag vill känna mig lite mer brudig Glad, jag kommer ju inte ha slöja eller så och då kanske buketten förhöjer "brudaktigheten" Skrattande.

Visst är det så att blommorna är olika viktiga för oss alla. Vi berättade för min mamma att vi kommer gifta oss och buketten var det ALLRA första hon började prata om! Hon blev helt stum när jag sa att jag inte visste om jag ville ha någon.
  • passionsblomman

En annan trevlig sak med att ha en brudbukett: Om man väljer blommor som inte är världen specialbeställning, utan lätt går att få tag på även i framtiden, så är det mycket romantiskt när äkta män kommer in ii blomsteraffären och beställer samma sorters blommor som det var i brudbuketten för att uppvakta sin fru på bröllopsdagen. I synnerhet när det är riktigt gamla farbröder, som kommer med käpp och allt, så blir jag jämt så rörd.

• fru i augusti

Passionsblomma: Det här ska jag be m2b läsa

• TerrorMorsan
    fru i augusti skrev 2011-07-17 09:12:40 följande:
    Jag vill främst ha en brudbukett för att lyfta fotona lite Passionsblomma: Så sant att man har buketten för flera dagar framåt också. Och det var en bra ide att ge floristen ganska fria händer. Terrormorsan: Vad roligt! Blir ert bröllop också en överraskning?
    ja det blir det :) längtar efter min brydbukett, ska vara svarta kallor å rosor å tråd på hjärtan å grenar i den :) lite annorlunda å rockigt :)
  • passionsblomman
    fru i augusti skrev 2011-07-17 16:08:26 följande:
    Passionsblomma: Det här ska jag be m2b läsa
    Cool
Svar på tråden Hur länge har man egentligen brudbuketten?