När ska man beställa blommor?
Hallå alla!!
Gått och tänkt länge på när man ska beställa brudbuketten?
kommer gifa oss den 11 aug 2012.
Hallå alla!!
Gått och tänkt länge på när man ska beställa brudbuketten?
kommer gifa oss den 11 aug 2012.
Min florist sa att hon beställer blommorna ungefär 3 veckor innan. Vi träffades ca 4 månader innan bröllopet för att diskutera, sen fick jag en mailadress för att kunna hålla kontakten när vi båda har kollat upp lite saker.
några månader innan bör du boka upp floristen om det är ngn speciell du vill ha :)
jag var sent ute 3 månader innan och det var osäkert om hon skulle hinna för hon hade jättemycket att göra just då :/ men som tur var tog hon på sig min ändå
För själva blommornas del, är det oftast ingen panik. De behöver man inte lägga beställning på mer än ett par veckor innan som florist. Däremot-och det här är viktigt-så har somliga florister oerhört många bröllop inbokade under högsäsongen (vissa butiker har tom mycket jämt), och för att då få plats för en konsultation, behöver man se till att man kontaktar floristen i god tid och stämmer av när man kan ses och prata mera. 3-4 månader innan är inget ovanligt att man har konsultationen, även om det ibland räcker med någon månad i vissa butiker. Sedan har man ju ändå tid innan själva sluteställningen läggs, så man kan ändra detaljer och ha vidare kontakt ända fram till dess.
Tack för alla svar!! =)
Jag bokade min florist idag och gifter mig om ca 6v. Vi ska träffas om ca 2-3v och bestämma allt, nu har de bara en grovbeskrivning. Är det värsta bröllopstiden tror jag det kan vara bra att boka 3 månader innan för att vara säker. Glöm inte att handelsträdgårdar ofta gör buketter/arrangemang också och ofta kan vara billigare ( ifall det nu råkar ligga ngn där ni ska gifta er ;) ). Lycka till!