• fasit
    Äldre 16 Jul 10:15
    2062 visningar
    7 svar
    7
    2062

    Någon mer med orange?

    Hej!
    Vi kommer ha vitt, grönt och orange som temafärger för vårt bröllop. Någon mer som kommer att ha det?skulle vara kul att se hur ni har tänkt er:)


  • Svar på tråden Någon mer med orange?
  • Äldre 16 Jul 10:29
    #1

    Jag följde den här bloggen förut och jag har för mig att en av deras temafärger var orange. Kanske finns något i hennes blogg som kan inspirera?

    brollopslycka.blogspot.com/

  • fasit
    Äldre 16 Jul 10:35
    #2
    PimPim83 skrev 2011-07-16 10:29:10 följande:
    Jag följde den här bloggen förut och jag har för mig att en av deras temafärger var orange. Kanske finns något i hennes blogg som kan inspirera?

    brollopslycka.blogspot.com/
    Tack ,ska kolla det:)
  • EA83
    Äldre 1 Sep 20:35
    #3

    Inte riktigt samma färger, men rött, orange och guld är våra färger...

  • Flower­dream
    Äldre 12 Sep 15:27
    #4
    EA83 skrev 2011-09-01 20:35:02 följande:
    Inte riktigt samma färger, men rött, orange och guld är våra färger...
    Vi ska ha dom färgerna också! Vad roligt!

    Hur tänker ni? Vad ska ha vilken färg osv... :)
  • Pinova
    Äldre 12 Sep 16:52
    #5

    Vi har orange och mörkblått som våra färger. Vi gifter oss iofs utomlands, så det blir inte så mycket färgmatchning för oss.

    Men kika gärna in på min blogg iaf, du kanske hittar något som du kan ta som inspiration.


  • EA83
    Äldre 18 Sep 20:14
    #6
    Flowerdream skrev 2011-09-12 15:27:02 följande:
    Vi ska ha dom färgerna också! Vad roligt!

    Hur tänker ni? Vad ska ha vilken färg osv... :)

     


    Vad rolig! =) Jag har några bilder i min presentation... Men det är oranga och röda lite större tygblommor i bordsdekorationen samt lite mindre i guld. Sen kommer vi ha en favorask med oranga, röda eller guldband på, i askarna ligger röda och oranga M&M's... menyhäftet har rött eller orange pärm eller vad man ska kalla det med guld tryck. De kommer vara placerade varannan, och namnettiketterna kommer även dem bara både orange och röda med namnen tryckta i guld. Röda stolsrosetter. Det är alltså mycket blandat och höstigt är vad vi (läs jag ;) ) försöker uppnå...


     


    Hur tänker ni?

  • Flower­dream
    Äldre 20 Sep 13:06
    #7

    Vi tänker höstdukning, plus naturen, vi ska dekorera med mossa kottar kanelstänger, äpplen pumpor, kanske clementiner och apeslsiner också.

    Vi ska ha orange stolrosetter, namnskyltar kommer vi göra i trä, min blivnade sågar ut lagom stora bitar från en halv vedstump. så det blir halvmånar... om ni förstår :)

    Jag kommer frostspreya både vattenkaraffer och ljusluktorna (köper på panduro)

    sedan kommer festhäften vara i orange och guld

    bland annat :)

Svar på tråden Någon mer med orange?