• Bröllo­p20120­6
    Äldre 15 Jul 23:37
    1624 visningar
    2 svar
    2
    1624

    Mexico?

    Halloj alla blivande brudar och brudgummarSkrattande
    Nån som varit i Mexico- cancun eller playa del carmen på semester/bröllopsresa?
    Vilken del skall man välja,cancun eller playa del carmen?

  • Svar på tråden Mexico?
  • kasath­ka
    Äldre 16 Jul 17:16
    #1

    Hej!

    Det beror lite vilken känsla du vill ha, men jag kan varmt rekommendera Playa del Carmen! Vi ska också åka dit på smekmånad :)  Cancun är en lång strandremsa med lyxhotell som ligger vägg i vägg med varandra och stränderna är fulla av feta, rika, oförskämda amerikaner. Dock är det i Cancun som man hittar lyxshopping D&G, Louis Vuitton, Prada mm.
    Playa del Carmen är otroligt vackert, precis som Cancun, men turistgruppen är lite yngre, lite roligare och mycket mer avslappnad! Du kan ta båten därifrån till ön Cozumel och snorkla över korallrev (eller dyka vilket vi tycker är roligt!) Dessutom är det en snabb bussresa till Cancun så vill ni kolla in det stället kan ni göra det över dagen, det gjorde jag sist jag var där. 
    Ett annat utflyktsmål är Chichen Itza, jättefina gamla Maya-pyramider.
    Om  ni åker lite längre tid (2-3 veckor) och tycker om att resa runt måste ni bara ta bussen ner till Belize och ta en båttaxi ut till någon av öarna, där har ni paradiset på jorden!!!! Vi ska också åka ut dit och jag längtar såååå! Där pratar de engelska och har lite jamaica-kultur med jamaicansk mat, rastafaris och väldigt avslappnade människor som tycker om att fördriva dagarna i hängmattan. Googla Belize så ser du vad jag menar med paradis :)

    Ha en underbar smekmånad och ni måste absolut våga äta tacos på gatan, det är bara stånden på gatan som har den äkta mexikanska maten!

    Jag har bott i Mexico, så om ni har fler frågor är det bara hojta till!
     

  • Bröllo­p20120­6
    Äldre 16 Jul 23:25
    #2

    Halloj! vad trevligt att ni har varit där förrut. Vi funderar på att åka dit på bröllopsresa december 2012.
    Vi har inte bestämt än om vi ska bo i cancun eller playa del carmen.
     Jag undrar vilket av de städerna som har närmast till  utflyktsmålet Chichen Itza, maya-pyramiderna? Hur långt är det dit från respektive stad, å hur många timmar med buss tar det att åka dit?
    Sen skulle vi gärna vilja snorkla vid det vackra revet utanför kusten, The Great Mayan Reef, och sen skulle vi vilja snorkla vid
    Naturparken Xel-Ha, en lagun med fina snorklingsmöjligheter.. Vilket av resmålen Cancun och playa del carmen är närmast dessa resmål? och är det långt dit från något av resmålen?

    Alltid trevligt med någon som e kunnig! Glad
    När åker ni ner dit på er bröllopsresa? vilket hotell har ni valt?
    Är december bra månad att åka dit?

Svar på tråden Mexico?