• tezz84­0
    Äldre 14 Jul 21:45
    11225 visningar
    7 svar
    7
    11225

    Går knappt knäppa översta knappen på skjortan.

    Vi har beställt en måttasydd kostym till gubben och han provade den när den kom. Visst var skjortan lite tajt på vissa ställen men han sa att det gick bra.
    Han brukar inte ha fin skjorta på sig så ofta så han visste inte hur det skulle kännas säger han... =)
    Idag så gjorde vi en sista provning innan bröllopet om 2 veckor, och jag vet inte om han har blivit tjockare om halsen eller om det var så förut också, men nu är den jättetajt.
    Det ser väldigt tillknäppt ut och han kan knappt andas ser det ut som...
    Så nu tänkte jag höra om man kan ha översta knappen öppen, fast dölja det med slipsen kanske? Så det inte syns...
    Vi ska gifta oss borgerligt och inte ha något jätte avancerat bröllop så det känns inte som hela världen ifall den skulle råka synas.
    Eller vad tycker ni?
    Har redan spräckt budgeten rejält och annars så är den jättefin skjortan, så vi känner inte för att springa och leta upp något nytt nu.
    Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Går knappt knäppa översta knappen på skjortan.
  • Willow­field
    Äldre 14 Jul 21:49
    #1

    Fäst ett tunt platt resårband i knapphål och knapp, så att den håller ihop och så slipsen över så går det säkert bra :)

  • pimory
    Äldre 14 Jul 21:53
    #2

    jag ska flytta ut knappen i skjortan åt karln min.. då blir den ca en cm större,

  • Allert­s
    Äldre 14 Jul 22:14
    #3

    Jag hade gjort som du själv föreslog. Ha knappen öppen men dölja den med slipsen. 
    Jag har själv en karl som oftast inte får ihop skjortorna vid halsen så här hemma är det nästan standard att ha knappen öppen. 

  • tezz84­0
    Äldre 14 Jul 22:20
    #4

    jag flyttade den nu. Lite grann gick det ju bara för det är ju inte så mycket det går o flytta, men nu är den 0,5-1cm större. Så hoppas han får plats bättre nu. =)
    Kan ju vara en fördel att kunna andas på bröllopsdan kanske =).

  • Darlin­g Daisy
    Äldre 14 Jul 22:22
    #5

    Självklart ska ni låta knappen vara öppen under slipsen, det lär ju ingen se! Smarta tips här ovan dessutom!
    Om han gillar skjortan i övrigt så är det ju bara att köra på!!
    Min man hade knappen öppen och vi blev gifta, så det funkar!

  • Kattpo­et
    Äldre 14 Jul 22:45
    #6

    Gå och kolla på dressman om det inte har en skjorta som passar honom istället.

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 14 Jul 22:56
    #7

    Det är ju rea nu så gå och fixa en skjorta för en billig peng om ni har råd. Han kan ju använda den många gånger sedan också :)

Svar på tråden Går knappt knäppa översta knappen på skjortan.